18 czerwca 2015

MERCEDES 170V - ORYGINALNE POLSKIE TŁUMACZENIE

Ludzie listy piszą. W różnych sprawach. Niedawno otrzymałem bardzo interesującego maila od Czytelnika, który w swoich zasobach ma oryginalne przedwojenne tłumaczenie prospektu Mercedesa 170V na język polski. Szczęśliwie zgodził się wykonać zdjęcia i przesłał je do mnie, dzięki czemu teraz każdy z Was zobaczy jak dawniej przygotowywano materiały reklamowe. Takich rzeczy nie widuje się codziennie!







Jest to teczka dokumentów z lipca 1937 roku zawierająca tłumaczenie i skład polskiej wersji ulotki Mercedesa 170V. Wszystko w oryginale i sygnowane pieczątkami Daimler-Benz AG Untertuerkheim.

Została kupiona z 10 lat temu na aukcji (realnej, nie internetowej) w Ladenburgu, z kolekcji byłego pracownika działu marketingu centrali Mercedes-Benz. Później - po kilku latach - można było ją nabyć wraz z innymi polskimi prospektami Mercedesa w naszym rodzimym serwisie aukcyjnym. I tu podam Wam ciekawostkę: właśnie wtedy ja nabyłem swój prospekt Mercedes Typ 230 (prezentowałem go TUTAJ). Dziś historia zatacza koło i oba materiały reklamowe znów można oglądać w jednym miejscu: w Czytelni autoArchiwum.











Obecnie właścicielem zestawu jest Pan Szymon Smoczeński - autor strony www.mercedes170v.pl

Dziękuję za przesłane materiały!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz