Koreańska fabryka Daewoo była jedną z kilku, w których jednocześnie produkowano znanego u nas Kadetta E. Dalekowschodnie egzemplarze trafiały m.in. do Ameryki Północnej, gdzie oferowano je jako Pontiac LeMans oraz Optima. Samochody między sobą różniły się jedynie emblematami.
I tu ciekawostka: choć powszechnie mówi się o Passport Optima na samochodzie umieszczono jedynie emblematy OPTIMA w tych samych miejscach co PONTIAC, zaś Passport/Passeport to jedynie nazwa sieci dealerskiej (coś jak w Japonii Honda Clio czy Honda Verno które notabene również miały swoje charakterystyczne wersje tych samych modeli). Po liftingu Daewoo, Optima stała się Asüną, co zbiegło się też z ubiciem projektu Passport, ale o tym w następnym odcinku.
Ważna lekcja z dziś: "samochody bezmarkowe" to wierutna bzdura, którą wstyd powtarzać dalej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz