23 grudnia 2017

SERYJNY PROTOTYP - CO MOŻNA BYŁO SPOTKAĆ POD NOVOTELEM

W 1967 roku gospodarzem światowej wystawy EXPO był kanadyjski Montreal. Na ekspozycji prezentującej ówczesne osiągnięcia techniczne pokazano m.in. prototyp Alfy Romeo, z nadwoziem zaprojektowanym przez Marcello Gandiniego z firmy Bertone. Koncept był prezentowany bez tabliczki z nazwą, podobno jednak zwiedzający zaczęli nazywać go Montreal. Zbudowano dwa egzemplarze, z których jeden jest obecnie prezentowany w muzeum Alfy Romeo w Arese.



Quattroruote 04/1967

Quattroruote 04/1967


W 1970 roku na Salonie w Genewie niespodziewanie zaprezentowano produkcyjną wersję Alfy Romeo Montreal. Nieco zmieniono detale nadwozia, np. połączono charakterystyczne "brwi" prototypu w jeden podnoszony element. Widlasta "ósemka" o mocy 220 KM, znana z modelu 33 Stradale i wyścigowego Tipo 33 zapewniała znakomite osiągi. W latach 1971-77 powstało 3925 egzemplarzy charakterystycznego coupe.


L'Automobile Sport Mecanique 04/1970


Efektowny prospekt Alfy Romeo Montreal jest poszukiwany i osiąga wysokie ceny, na szczęście zdarzają się okazje. Pora na zawartość:


















Wyprodukowany w stosunkowo niewielu egzemplarzach (i droższy od Porsche 911) Montreal nie był zbyt często spotykany na drogach. Dość zaskakujące jest więc zdjęcie z albumu o Poznaniu, na którym widzimy zaparkowane przed hotelem samochody. Niestety tablica rejestracyjna jest całkowicie nieczytelna, więc raczej nie dowiemy się, skąd przyjechał gość Novotelu.





Autorem artykułu jest fogarty. Dziękuję!





2 komentarze:

  1. Super blog. Bardzo lubię przeglądać blogi o takiej tematyce. Interesuję się motoryzacją, więc często przeglądam stronki tego typu.

    OdpowiedzUsuń