W 1967 roku gospodarzem światowej wystawy EXPO był kanadyjski Montreal. Na ekspozycji prezentującej ówczesne osiągnięcia techniczne pokazano m.in. prototyp Alfy Romeo, z nadwoziem zaprojektowanym przez Marcello Gandiniego z firmy Bertone. Koncept był prezentowany bez tabliczki z nazwą, podobno jednak zwiedzający zaczęli nazywać go Montreal. Zbudowano dwa egzemplarze, z których jeden jest obecnie prezentowany w muzeum Alfy Romeo w Arese.
![]() |
Quattroruote 04/1967 |
![]() |
Quattroruote 04/1967 |
W 1970 roku na Salonie w Genewie niespodziewanie zaprezentowano produkcyjną wersję Alfy Romeo Montreal. Nieco zmieniono detale nadwozia, np. połączono charakterystyczne "brwi" prototypu w jeden podnoszony element. Widlasta "ósemka" o mocy 220 KM, znana z modelu 33 Stradale i wyścigowego Tipo 33 zapewniała znakomite osiągi. W latach 1971-77 powstało 3925 egzemplarzy charakterystycznego coupe.
![]() |
L'Automobile Sport Mecanique 04/1970 |
Efektowny prospekt Alfy Romeo Montreal jest poszukiwany i osiąga wysokie ceny, na szczęście zdarzają się okazje. Pora na zawartość:
Wyprodukowany w stosunkowo niewielu egzemplarzach (i droższy od Porsche 911) Montreal nie był zbyt często spotykany na drogach. Dość zaskakujące jest więc zdjęcie z albumu o Poznaniu, na którym widzimy zaparkowane przed hotelem samochody. Niestety tablica rejestracyjna jest całkowicie nieczytelna, więc raczej nie dowiemy się, skąd przyjechał gość Novotelu.
Autorem artykułu jest fogarty. Dziękuję!
Piękne auto.
OdpowiedzUsuńSuper blog. Bardzo lubię przeglądać blogi o takiej tematyce. Interesuję się motoryzacją, więc często przeglądam stronki tego typu.
OdpowiedzUsuń