24 listopada 2014

TOYOTA CORONA VIII GENERACJI - CICHOCIEMNY

Często zdarza się tak, że mijamy na ulicy samochody, zupełnie nie zdając sobie sprawy z ich istnienia. Nadjechał, przejechał, pojechał. I zapominamy. Podobnie idąc przez parking tego typu samochody nie zwracają naszej uwagi tak jakby miały nałożoną czapkę niewidkę. Przypadek jedynie może sprawić, że zauważymy któryś z nich. Mi właśnie przydarzyła się taka sytuacja. Przeglądając prospekty do kolejnego wpisu natrafiłem na prospekt Toyoty Corony, znanej w Europie jako Carina II serii T15. Najlepsze jest to, że prospekt mam już od niespełna 4 lat, bo i ten podobnie jak samochód do tej pory umykał mojej uwadze. Tymczasem przeglądając go strona po stronie coraz bardziej zaczęła mnie zachwycać właśnie Toyota Corona! 19 różnych wersji do wyboru (z Coupe 21), elektroniczne zegary i możliwość ustawień foteli jak chyba w żadnej osobówce tej klasy czynia z Toyoty Corony samochód nietuzinkowy, taki który zachwycał będzie właściciela każdego dnia, nie rzucając się w oczy osobom postronnym. Cichociemny - to słowo pasuje do niego chyba najlepiej.


Linia modelowa Corony pełniła rolę podstawowego sedana Toyoty klasy średniej. Model Corona VIII generacji (seria T150) był pierwszym z linii samochodem z napędem na przednie koła. Produkowany przez 4 lata (1983-1987) doczekał się 3 wersji nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 2-drzwiowe coupe. W Europie samochód ten oferowany był pod nazwą Carina II (seria T15).

Prezentowany dziś prospekt wydany został w Japonii dla tamtejszego klienta. Co ciekawe samochody na zdjęciach mają tablice zbliżone do (prawdopodobnie) holenderskich, a modele stojący obok samochodu bynajmniej nie są Azjatami. Być może koncepcja prospektu była również przemyślana pod kątem klienta europejskiego. Tradycyjnie prócz ogólnych zdjęć samochodu i technologii w nim zastosowanej na końcu czytelnik zaposnaje się pokrótce z każdą wersją silnikową/wyposażenia. Jako bonus na samym końcu swoje miejsce ma coupe, choć zarówno okładka jak i treść wewnątrz milczą na jego temat. 

Spójrzmy teraz na sam prospekt. Może i kogoś z Was oczaruje Toyota Corona?












Elektroniczne zegary dostępne były w wersji 2000 GT-R









5-drzwiowy liftback był bardzo praktycznym samochodem. Wyjazd w dłuższą podróż tą wersją Corony z pewnością nie nastręczał żadnych problemów






O 2-drzwiowym coupe cały prospekt "milczy". Ba! Tej wersji nie ujęto nawet w danych technicznych na końcu prospektu




A już za tydzień wpis o X generacji modelu Corona, wraz z bliźniaczą Cariną (japońską Cariną!) i ich 4-drzwiowymi hardtopami



2 komentarze:

  1. Elektroniczne zegary niemal jak wbudowany telewizor. Te Cariny były sprzedawane kiedyś w Pewexie, jestem ciekaw czy był kiedyś jakiś polski prospekt lub ulotka reklamowa

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka Carina/Corona prędzej przykuje moją uwagę niż większość współczesnych aut ;)

    OdpowiedzUsuń