13 września 2014

NOWOŚCI W ARCHIWUM #18

Choć od wystawy minął już tydzień dopiero teraz mogę powiedzieć, że wracam do świata "żywych". Zaległości w skanowaniu, uaktualnieniu strony i przygotowaniu prospektów o wymiany mam stąd to późnej nocy. W sumie w ostatnie 2 tygodnie nie przybyło dużo prospektów do kolekcji. Nie oznacza to jednak, że łowy nie były udane. Dwudziestoparoletnie prospekty Lancii, które wyglądają jakby wczoraj wyszły z drukarni, piękny prospekt BMW i8 w okładce pokrytej materiałem, czy Audi 90 w budzie B2 są właśnie tymi smaczkami, które czynią kolekcję coraz bardziej wartościową i niepowtarzalną. Zapraszam do galerii.


Miałem szczęście i upolowałem 3 prospekty Lancii. Niby zwyczajne: dwie Lancie-Autobianchi i jedna Beta Coupe. Jednak prospekty są w stanie idealnym: jakby wzięte prosto ze stojaka w salonie. Przeglądając prospekt Bety Coupe miałem wrażenie, że go jeszcze nikt nawet nie przekartkował




Po fazie na Volvo  dostałem bzika na punkcie Saabów. Zresztą spora paczka jest już dla mnie kompletowana w Niemczech i jak poczta się spisze, w następnym odcinku Nowości pokażę Wam co fajnego udało mi się wyhaczyć. Tymczasem już teraz autoArchiwum wzbogaciło się o dość rzadkie modele: 90 i 97x. Dziś oba są już historią




Przenosimy się do Hiszpanii, w czasy kiedy Seat był jeszcze jako tako związany z Fiatem, a Fiat firmą, która sprzedawała nie tylko auta, ale i licencje na produkcję swoich modeli. O ile Seat Fura to licencyjny Fiat 127, o tyle Seat Ronda to... według hiszpańskiego sądu auto hiszpańskie i na tyle niepodobne do Ritmo, że Fiat ma swoje roszczenia wsadzić sobie do kieszeni. Rozwód Seata z Fiatem stał się faktem




Bardzo długo polowałem na te dwa prospekty Audi. Pierwszy z nich - Audi 200 - raz tylko w życiu widziałem niezłożony na pół. Nie wiem jak rozdawany był w salonach ("w całości" czy złożony), ale trafienie dwusetki bez zagięcia graniczy z cudem. Niemniej jednak jest to prospekt jeszcze dość popularny, dzięki czemu można go nabyć w okazyjnych cenach. Drugi z prospektów - Audi 90 - na aukcjach pojawia się bardzo rzadko, a jako duplikaty na wymianę prawie w ogóle. O ile dziewięćdziesiątka B3 wypływa na aukcjach przynajmniej raz w miesiącu, o tyle wcześniejsza - B2 - to rzadki i poszukiwany prospekt. Mnie się udało :)




Zbiór Opli z krajów Beneluxu



Miks ciekawostek: szwajcarski Volkswagen Passat Swiss Star, usportowiony Ford Mondeo ST200 oraz w ramach uzupełnienia luk modelowych w kolekcji Renault 14 i 20, Lada 2105 i BMW 2 Active Tourer




Kącik dostawczaków, a wśród nich Ople izotermy w wykonaniu Winter Fahrzeugtechnik, Citroen C25 i Volkswagen LT (oba z pierwszej serii produkcyjnej) oraz polsko-brytyjsko-rosyjsko-i-ostatecznie-wielopaństwowy Maxus. Koncepcja Maxusa powstała we współpracy z Daewoo Motor Poland, po bankructwie którego produkowana początkowo w Wielkiej Brytanii pod zarządem rosyjskiego GAZa. Ostatecznie logo LDV powróciło na grill Maxusa, a auto oferowane jest w kilku krajach na świecie. Ciekawe czy w Polsce Maxus odniósłby sukces...




2x niespotykane Porsche: folder 944 Turbo z hologramem i najnowsze wydanie Zasada Porsche prezentujące filozofię, historię i gamę modelową firmy z Zuffenhausen



I na koniec wrzucam zdjęcia znane z poprzedniego wpisu. Paczka prospektów otrzymana na wystawie Classic Moto Show od Przemka...


...w której tylko nieliczne są podwójnymi (dolny rząd)



Dealer BMW Dobrzański bardzo hojnie dzielił prospektami. Właściwie była to chyba jedyna okazja otrzymać prospekt BMW i8 w ekskluzywnym wydaniu (okładka pokryta materiałem, z tłoczonym logo) i grube wydanie BMW i3. Jak do tej pory model i8 dostępny jest tylko u jednego dealera w kraju (Warszawa), stąd prospekty w języku polskim są bardzo w cenie i z dużym prawdopodobieństwem będą już tylko rosnąć.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz