Cztery lata temu pewien kolekcjoner likwidował swoją kolekcję prospektów przekazując do autoArchiwum znaczną jej część. Jako, że interesowały go tylko i wyłącznie pojazdy z napędem na wszystkie koła, tak też w darowiźnie ponad 90% prospektów przedstawiało samochody terenowe. Nie zabrakło wśród nich także i marek japońskich. W dzisiejszym wpisie wspólnie obejrzymy 6 prospektów terenowych Daihatsu z lat 1979-1996, a będą to: F20 (Wildcat), Rugger (znany w Europie jako Rocky) oraz Rocky, którego na Starym Kontynencie znamy pod nazwą Feroza. Zatem zapraszam Was w krótką podróż bezdrożami.
Daihatsu TAFT (Tough Almighty Fourwheeldrive Transport) to lekki samochód terenowy produkowany w latach 1974-1984. Występował w różnych wersjach F10, F20/25, F50/55 i F60/65. Wersja F20 była rozwinięciem modelu F10, z tą różnicą, że napędzał jąjuż większy silnik o pojemności 1,6 l. zamiast 1-litrowego. W ciągu dziesięcioletniej produkcji auto występowało w zależności od rynku także pod nazwą Wildcat i Scat. W kolekcji autoArchiwum jest tylko jeden - jednokartkowy - folder wydany w 1979 roku i prezentujący F20 J Soft top, bądź F20JK Soft top z metalowymi drzwiami, a także F20V czyli Hardtop
Następcą Daihatsu TAFT był udany Rugger będący w produkcji aż 17 lat (niektóre źródła podają 18 lat)! W Europie samochody te znamy pod nazwą Rocky, choć występowały także jako Fourtrak lub Toyota Blizzard.
Pierwszy prospekt wydany na premierę tego modelu w 1984 roku na 20 stronach prezentował nowy model jako duży krok na przód pod względem komfortu, zachowując jednocześnie bardzo dobre właściwości terenowe. Format prospekty typowy dla japońskich wydań: szerszy od A4
W 1989 roku Daihatsu Rugger nieco odświeżono.
22-stronicowy prospekt z 1990 roku
Początkiem lat 90-tych producent namieszał w nadawanych przez siebie nazwach. Jak już wcześniej wspomniałem Rugger w Europie występował pod nazwą Rocky. Zamiast zachować tę nazwę na europejskiej wersji Ruggera, Daihatsu nadała ją w Japonii nowemu modelowi. Tak więc japoński Rocky, będący rozwinięciem modelu Rugger, w Europie dla odróżnienia otrzymał nazwę Feroza. Popatrzmy teraz na 28-stronicowy prospekt wydany w 1993 roku. Prezentuje on oba modele (Rugger i Rocky), dzięki czemu potencjalny klient z łatwością mógł sobie porównać obie terenówki
W 1996 roku producent wydał prospekt nietypowo jak na Japonię, bo w europejskim formacie A4.
Świetny wpis. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne
OdpowiedzUsuńBardzo ładne czasopisma
OdpowiedzUsuń