Parę dni temu opisywałem wrażenia z wystawy AMI w Lipsku, przedstawiając przywiezione prospekty i press-kity (temat opisany był TUTAJ). Nie przeszkadzało to jednak, by pozyskać do kolekcji kilka prospektów z "tradycyjnych" źródeł. W ciągu ostatnich dwóch tygodni kolekcja wzbogaciła się o 27 prospektów (nie licząc tych z AMI), zarówno starych, jak i nowości pachnących jeszcze farbą drukarską.
Swego czasu NSU wydawało magazyny firmowe, które niczym właściwie (poza tytułem na okładce) nie różniły się od tradycyjnych prospektów. Natomiast Fiat 1100 to przykład na to, żeby przed licytacją najpierw zapytać o format oferowanego prospektu. Niby mało istotny szczegół, jednak pozwoli on uniknąć zaskoczenia wyjmując z koperty folderek nie wiele większy od znaczka pocztowego
Proton to malezyjski producent samochodów budowanych z pewnymi zmianami na licencji Mitsubishi. Od połowy lat 90tych samochody tego producenta były nawet dość popularne w Europie, jednak od jakiegoś czasu coraz mniej się już o nich słyszy. Do kolekcji autoArchiwum zawitał komplet 3 prospektów i informacji prasowej wydanych w Malezji na przełomie lat 80tych i 90tych
Rolls-Royce jako jeden z ostatnich producentów także zaczął oszczędzać. Jeszcze do zeszłego roku nie było problemem otrzymać katalog-książkę w ładnej twardej oprawie. Obecnie rolę materiałów reklamowych spełniają zwyczajne, poglądowe prospekty. Oprócz 2 najnowszych - Phantom i Ghost - do kolekcji autoArchiwum dołączył prospekt modelu Silver Seraph z 2001. Jest on w ciekawym wydaniu: podłużny 6-stronicowy prospekt wydany na grubym papierze, wsuwany jest do tekturkowego etui
Nowością u Porsche jest Cayman GTS. Kolekcja została też uzupełniona o 911 Exclusive i jednokartkowy folder Panamery Diesel. Porsche Design wydało duży katalog w twardej oprawie pokrytej materiałem, włożony w niemniej ekskluzywne pudełko, a przedstawia on... kolekcję ubrań Porsche na rok 2014
W polskich salonach Mini można już otrzymać katalogi najnowszego modelu Mini. Długo oczekiwanym prospektem w kolekcji autoArchiwum był amerykański prospekt BMW M3 Convertible (model 2008). Prospekt jest o tyle cenny, że przedstawia tylko i wyłącznie wersję Convertible i wydany został w standardowym formacie typowym dla BMW. Europejskie prospekty M3 Cabrio wydane były tylko w formie prospektów poglądowych wydanych na premierę danego modelu (mały format, około A5)
W polskich salonach Mercedesa są już prospekty najnowszej C Klasy (grube wydanie!) i Vito. Ponadto w ramach uzupełnienia luki do kolekcji dołączył prospekt Mercedesa V-Klasse w formacie poziomym (ostatnie lata produkcji tego modelu z oznaczeniem klasy V)
W katowickim salonie Forda z powodzeniem można otrzymać prospekty z lat 2011-2012. Młodszych ani śladu
Od kilku lat, w pierwszej połowie roku, zamawiam roczny raport dla inwestorów Grupy Volkswagena. Kilkusetstronicowy raport oprócz suchych liczb i analiz charakteryzuje każdy swój brand z osobna, a dołączony plakat pozwala jednym spojrzeniem poznać pełną gamę pojazdów Grupy produkowanych na całym świecie. Dotychczasowe raporty były w formie jednej księgi, podzielonej tematycznie na rozdziały (pierwszy rozdział w formie czasopisma przedstawiał najważniejsze wydarzenia Grupy z mijającego roku). tym roku nastąpiła pewna zmiana: raport roku 2013 (wydani 2014) składa się z księgi (liczby, analizy itp) oraz nieco cieńszego katalogu, który w całości poświęcony był wydarzeniom poprzedniego roku
Do raportu dołączany jest Navigator. To mała broszura przedstawiająca "w pigułce" cały koncern VW. Dowiadujemy się z niej m.in. o tym w jakim kraju jakie pojazdy są produkowane, gdzie i ile zatrudnionych jest pracowników, a w drugiej części publikacji - podobnie jak w plakacie dołączanym do raportu - mamy przegląd pełnej gamy modelowej koncernu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz