W 1956 roku zaprezentowana została Tatra 603 - limuzyna, której nie da się pomylić z żadną inną. Jej obły kształt, spore gabaryty i 3 reflektory z przodu w pierwszych egzemplarzach robią wrażenie do dziś. Także napęd był inny niż powszechnie stosowany: umieszczony z tyłu silnik V8 chłodzony był powietrzem. Mimo dość oryginalnej stylistyki nadwozia i nietypowych patentów mechanicznych auto było produkowane aż 19 lat wożąc najważniejsze osoby w Czechosłowacji. W dzisiejszym wpisie prezentuję oryginalne foldery Tatry 603 i trochę zdjęć zarówno historycznych jak i współczesnych.
Dwujęzyczny prospekt (po czesku i niemiecku) z roku 1968 na 4 stronach przedstawia Tatrę 2-603 model 1969
Jednokartkowy folder Tatry 2-603 model 1969 w języku czeskim
I jeszcze jeden jednokartkowy folder - tym razem przedstawiający Tatrę 2-603 H
W opisywanej niedawno książce Tatra 1897-1967 znaleźć można wiele unikatowych zdjęć Tatry 603 z różnych lat produkcji
Współcześnie wszystkie pojazdy marki Tatra można oglądać w Muzeum Tatry w Koprivnicy. Oprócz modeli seryjnych są tam wystawione również prototypy i wersje sportowe
Tatra 603 na wystawie w czeskiej Ostravie (rok 2004)...
...i prywatny egzemplarz biorący czynny udział w różnych imprezach sportowych (zlot na terenach fabryki Tatry w Koprivnicy - rok 2004)
Taki model trochę śmieszny, Wam też kojarzy się trochę z... Jasiem Fasolą? ;)
OdpowiedzUsuńBardziej z wielorybem :-)
UsuńNo w sumie faktycznie :)
UsuńW sumie Czesi mieli parcie na silnik z tyłu - choćby popularne swego czasu Skody 105 (Skoda 742) i 1000 MB (Mlada Boleslav). Pewnie to Tatraplan zrobił swoje i w ytm należy szukać inspiracji w Tatrze 603.
Usuń