Bugatti to marka, która już niejeden zakręt historii ma za sobą. Firma bankrutowała, potem była reaktywowana, aż w końcu po zakupie przez koncern Volkswagena przeniesiona została z Włoch do Francji. Ciągle zastanawia mnie dlaczego od czasu przeprowadzki do Francji firma tak konsekwentnie milczy na temat modelu EB110. W swoich publikacjach szczyci się wspaniałymi przedwojennymi modelami, prototypami z lat 90tych, by "naturalnie" przejść do sukcesora marki - modelu Veyron.
O Bugatti Veyron powstało wiele publikacji, artykułów, napisano już wiele "ochów" i "achów". Nie ma sensu powielać. Poniżej przedstawię jedno z pierwszych wydań prospektu produkcyjnej już wersji Veyrona. W dużym pudełku zamykanym na magnes znajdujemy płytę CD, 12 zdjęć prasowych oraz prospekt.
Prospekt skupia się na historii firmy Bugatti, pełnej tradycji sportowych i wspaniałych projektów. Oczywiście pomijając model EB110 o czym wcześniej już wspomniałem. Na końcu prospektu szerzej już możemy zapoznać się z Bugatti Veyron, mając nawet do dyspozycji porównanie danych technicznych pomiędzy silnikiem Veyrona i modelu przedwojennego Typ 47. Sam prospekt wydrukowany jest na nieco zbyt cienkim papierze, co niezbyt dobre daje wrażenie, choć logo na okładce jest tłoczone. Jako ciekawostkę podam, że ta sama wersja prospektu, wydrukowana już na sztywnych kartkach papieru wydawana była solo w ładnej pergaminowej kopercie.
Piękne i fenomenalne auto, które można już teraz powiedzieć, że przeszło do historii ponieważ na jego bazie powstał Bugatti Chiron. Nigdy nie zapomnę momentu kiedy kilka dobrych lat udało zdarzyło mi się zobaczyć go dosłownie na kilka sekund na ulicach Wrocławia - wrażenia nie zapomniane!
OdpowiedzUsuń