Do dziś często mianem dżip (od Jeep) określa się różne samochody terenowe. Nawet jeśli jest to bulwarowa zabawka obojętnie jakiej marki. Już na przełomie lat 80 i 90-tych zdawali sobie z tego sprawę ludzie w dziale marketingu firmy Jeep, tworząc hasło reklamowe There`s Only One Jeep. Wizerunek marki miał kojarzyć się ze środowiskiem naturalnym prawdziwego samochodu terenowego, czyli góry, lasy, plaże, dawno zapomniane drogi, a piękna seria prospektów z lat 1990-1997 dopełniała całości.
Zobaczmy dziś prospekty zbiorcze wydane przez Jeepa w USA. Piękne widoki na okładkach, samochody wśród otaczającego ich amerykańskiego krajobrazu.
Pierwsze dwa prospekty - z lat 1989 (modele 1990) i 1991, mimo małego formatu, mają w sobie coś co nie pozawala oderwać od nich wzroku. Ich okładki nie pozostawiają cienia wątpliwości, że przedstawiają one samochody, które najlepiej "czują" się daleko od asfaltu.
Kolejny prospekt The Jeep Book 1992 wydany został w 1991 roku. Może on posłużyć za przykład jak należy wydawać prospekty. Oprócz fantastycznych zdjęć nadających niepowtarzalny klimat amerykańskiej natury, w sposób bardzo kompleksowy przedstawione są samochody: duże zdjęcia auta na rozkładówkach, niezbędne opisy, a pod koniec "rozdziału" danego modelu szczegółowe podsumowanie dostępnych wersji i ich konfiguracji. Żadnych zbędnych stron, przypadkowych zdjęć o tematyce każdej i fajerwerków mających niewiele wspólnego z samochodem.
Na koniec 3 kolejne prospekty kontynuujące wizerunek marki. Każdy wydany z innym roku (1995, 1996 i 1997), choć dwa z nich przedstawiają modele roku 1996.
...i to by było na tyle. Żegnaj lesie, żegnaj skało. Bye!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz