Podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego Kielce 2012 zaprezentowana została najnowsza myśl techniczna opracowana wspólnie przez Akademię Morską w Gdyni oraz Państwową Straż Pożarną w Krakowie: Koncepcyjny pojazd ratownictwa brzegowego i śródlądowego wyposażonego oraz Bukovina.
Pojazd ratownictwa został zbudowany na bazie seryjnego samochodu Toyota Tundra. Do wyposażenia samochodu należą zintegrowane systemy elektroniczne przeznaczone do prowadzenia akcji ratunkowych czyli radar, kamera termowizyjna, systemy nawigacji i łączności satelitarnej. Pojazd wyposażony jest w system lekkich gąsienic zgłoszonych do ochrony patentowej. Jego silnik dysponuje mocą 380 KM i potrafi rozpędzić pojazd do prędkości 140 km/h lub do 90 km/h w terenie. Istotnym elementem systemu dowodzenia, który zamontowany jest również w tym samochodzie, jest heksakopter. Sześciowirnikowy mikro śmigłowiec patrolowy wyposażony jest w dwuosiową głowicę z kamerą pozwalającą n przekazywanie obrazu z pokładu heksakoptera na ziemię w czasie rzeczywistym. Powstał on we współpracy Akademii Morskiej w Gdyni z Politechniką Rzeszowską i dedykowany Małopolskiej Straży Pożarnej.
Pojazd ratownictwa został zbudowany na bazie seryjnego samochodu Toyota Tundra. Do wyposażenia samochodu należą zintegrowane systemy elektroniczne przeznaczone do prowadzenia akcji ratunkowych czyli radar, kamera termowizyjna, systemy nawigacji i łączności satelitarnej. Pojazd wyposażony jest w system lekkich gąsienic zgłoszonych do ochrony patentowej. Jego silnik dysponuje mocą 380 KM i potrafi rozpędzić pojazd do prędkości 140 km/h lub do 90 km/h w terenie. Istotnym elementem systemu dowodzenia, który zamontowany jest również w tym samochodzie, jest heksakopter. Sześciowirnikowy mikro śmigłowiec patrolowy wyposażony jest w dwuosiową głowicę z kamerą pozwalającą n przekazywanie obrazu z pokładu heksakoptera na ziemię w czasie rzeczywistym. Powstał on we współpracy Akademii Morskiej w Gdyni z Politechniką Rzeszowską i dedykowany Małopolskiej Straży Pożarnej.
W fazie projektu pozostaje jeszcze wielofunkcyjny pojazd amfibijny Bukovina. Obecnie w trakcie budowy jest pojazd w wersji dla dowódcy, a następnie będzie testowany przez Małopolską Straż Pożarną. Celem eksperymentu prowadzonego w Centrum Techniki Okrętowej jest dokładne określenie prognozy mocy pojazdu w warunkach pływania oraz badania nad zjawiskami hydromechanicznymi związanymi z poruszaniem się Bukoviny na granicy woda-ląd (dynamiczny wjazd pojazdu do wody) i w trakcie pływania. Z niecierpliwością czekamy na wyniki badań.
Poniżej przedstawiony jest prospekt przedstawiający oba pojazdy. Wydany został tylko na potrzeby Targów w Kielcach.
A na żywo wygląda tak: http://locozoom.helaq.net.pl/2018/10/toyota-tundra-nforce-v8.html :)
OdpowiedzUsuń