Austriacka firma Steyr z Fiatem związana była już w 1948 roku. Wtedy to zmontowano na licencji Fiata 1100 B. Dziewięć lat później powstał znany i lubiany Puch 500, czyli Fiat 500 z austriackim silnikiem boxer o mocy 16 KM. W 1973 roku zaprezentowano światu kolejną hybrydę: do nadwozia Fiata 126 dostarczanego z Włoch zamontowano 25-konny silnik boxer o pojemności 643 cm3, mający wówczas lepsze osiągi od włoskiego rzędowego silnika o pojemności 594cm3. Kolejną ciekawostką jest niezależne od silnika ogrzewanie w austriackim 126. Firma Steyr-Daimler-Puch dystrybuowała w Austrii oprócz włoskich Fiatów, także modele licencyjne.
W prospektach prezentowane są m.in. Polski Fiat 125p, Zastava 1100 czy Seaty. Prospekty te są też o tyle ciekawe, że wydawane były w Austrii tylko na lokalny rynek. Dlatego też są rzadziej spotykanie niż tradycyjne prospekty Fiata tłumaczone na wiele języków i wydane dla wielu rynków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz