Pierwszy Polski Fiat 125p zjechał z taśmy 28 listopada 1967 roku. Samochód nie był w prostej linii odpowiednikiem włoskiego Fiata 125 – podwozie, silnik i wnętrze pochodziły ze wychodzącego z produkcji Fiata 1300/1500, natomiast na mocy umowy strony polskiej i firmy Fiat, nadwozie pochodziło z ówczesnej nowości: Fiata 125.
Stąd też między bajki należy włożyć opowiadania, w których mówi się że dziadek miał Fiata 125p, ale tego lepszego, bo włoskiego.. Nawet i nadwozie zmieniono nieco na potrzeby Polskiego Fiata 125p: metalowa atrapa z okrągłymi lampami (zamiast kwadratowych), a maska i klapa bagażnika miały podwójne przetłoczenie zamiast pojedynczego na środku.
Poniżej przedstawione są jedne z pierwszych prospektów Polskiego Fiata 125p. Na pierwszy rzut oka poza białą ramką na okładce nie różnią się niczym. Otóż to tylko pozory. Tak naprawdę, oprócz nieco inaczej „doświetlonych” zdjęć, prospekt z 1969 roku przedstawia samochód już po pierwszych modyfikacjach: nieco inne boczki drzwi, większa kratka na słupku C. Zmiana w prospekcie miała raczej charakter budżetowy, bo o ile w zmienionym wnętrzu pojawiła się nowa modelka, a na jednym małym zdjęciu zaprezentowano wspomnianą większą kratkę, o tyle cała reszta zdjęć przedstawia modele sprzed modyfikacji. Cóż, Photoshop został pokazany światu dopiero 20 lat później.
Metryczka:
- 16 stron
- rok 1968 i 1969
- język niemiecki (`68) i angielski (`69)
- format A4
- wydanie FSO / Pol-Mot
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz