23 maja 2016

MITSUBISHI CELESTE: DŁUGA KRĘTA DROGA

Projekt autoArchiwum jest nie tylko prywatną kolekcją zamkniętą. To projekt, którego celem jest zachowanie literatury samochodowej dla przyszłych pokoleń. Co ciekawe, ze zbiorów autoArchiwum korzystają także firmy i czasopisma z branży. W najbliższym numerze Auto Świat Classic znajdziecie skany wybranych zdjęć z prospektów Polskiego Fiata 125p Combi i... No właśnie. Miało być i Mitsubishi Celeste. Specjalnie do tego celu zakupiłem w Niemczech prospekt, lecz niezbyt sprzyjający splot różnych wypadków spowodował, że dotarł on do mnie już po zamknięciu numeru. Zatem tytuł artykułu "Długa kręta droga" stał się symbolem nie tylko pogmatwanej historii tego nieco zapomnianego coupe, ale i trafnie opisuje początki współpracy autoArchiwum z ASC. A że prospekt nie załapał się na wydanie drukowane, obejrzymy go wspólnie w Czytelni.


Na potrzeby artykułu ściągnąłem prospekt Mitsubishi Celeste pierwszej serii. Samochód praktycznie nieznany w tzw. main streamie. Prospekty też raczej są w zainteresowaniu wtajemniczonych, stąd ich ceny nie do końca są konkurencyjne (nieduża podaż i jeszcze mniejsza konkurencja). Prospekt, który Wam dziś prezentuję wydany został w Holandii, daty wydania niestety nie podano
















Zwróćcie uwagę na szczegółowe zwymiarowanie samochodu: skąd pomysł, aby potencjalnemu klientowi potrzebne były odległości pomiędzy poszczególnymi partami lamp, czy choćby odległość kierunkowskazu na przednim błotniku od krawędzi samochodu. Co ciekawe ten prospekty nie jest wyjątkiem, ponieważ podobnie szczegółowo zwymiarowane rysunki znajdziemy także na współczesnych japońskich prospektach (wydania lokalne na rynek japoński)



Ciekawi jesteście modelu Celeste i jego zawiłej historii? Już od najbliższej środy szukajcie Auto Świat Classic w najlepszych salonach prasowych Waszej okolicy


3 komentarze:

  1. hurgot sztancy25 maja 2016 10:29

    fajne logo na kierownicy. w stylu "ja chcę być takim małym mustangiem"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze były czasy gdzie Japończycy "inspirowali" się samochodami amerykańskimi i europejskimi, żeby je potem tam eksportować

      Usuń