Dziś wydanie specjalne Nowości. Jeden z kolekcjonerów zdecydował się w znacznym stopniu zlikwidować swą kolekcję, a jej część trafiła do kolekcji autoArchiwum. W paczce były prospekty producentów francuskich i amerykańskich, często takie, które teraz dopiero zobaczyłem po raz pierwszy. Dziękuję Maciejowi, a Was zapraszam do oglądania.
Aha, zanim przejdziemy do przeglądania zawartości paczki, napiszę tylko, że prospekt BMW 320iS (pisałem o nim TUTAJ) sprzedany został za 196 euro! W tym przypadku określenie "dla konesera" jest jak najbardziej uzasadnione (nikt nie zaznajomiony z tematem Italo M3 nie wydałby na ten prospekt więcej niż za przykładowo prospekt BMW 324td).
Simca 8 Sport. Na odwrocie wersja zamknięta
Peugeot 205 - prospekty z 1990 i 1998 roku. Szczególnie cenny jest ten drugi, z czasu gdy oferowany był już tylko na wybranych rynkach, a jego prospekt dziś jest jednym z najbardziej poszukiwanych z "okienkowej" serii.
Prospekty z 1992 roku: z lewej hiszpański, z prawej niemiecki. Różnią się samochodem na okładce, a wewnątrz innymi zdjęciami wersji cabrio i wnętrza
Peugeot 205 GTi oraz limitówka 205 Color Line
Jeszcze jeden sportowiec: Peugeot 309 GTi. Tu prospekt z Wielkiej Brytanii
Trzy prospekty limitowanych edycji Peugeota 405 Break: Sillage, Signature i Style
Peugeot Coupe-Cabriolet Pininfarina (prospekt z 1982 roku) i Peugeot 504 w wersji Coupe i Cabriolet (prospekt z 1980 roku). Różne nazwy w prospektach, choć auta te same
Peugeot 505 Break & Familial (prospekty z lat 1983 i 1989) oraz Peugeot 505 (prospekt z 1990 roku)
Peugeot 604 w bardzo rzadkiej skandynawskiej wersji z okrągłymi lampami
Peugeot 106 - polskie prospekty (z wyjątkiem egzemplarza z "okienkowej" serii w wydaniu niemieckim)
Peugeot 306 - polskie prospekty
Polskie prospekty Peugeota 406 i 806 oraz niemiecki Peugeota 206 RC
Peugeot 406 - duży prospekt rozkładany w jeszcze większy plakat
I jeszcze kilka współczesnych Peugeotów. W środku bardzo ładny album wydany na 200-lecie firmy (wydany języku polskim)
Premierowe wydanie prospektu Peugeota RC w tekturkowym etui. Wewnątrz prospekt zszyty nićmi + cennik
Citroen Visa oraz Citroen LNA. Ciekawostka: na żadnym zdjęciu w prospekcie modelu LNA nie zobaczymy ani tyłu ani przodu
Dużo miejsca wewnątrz obu modeli
Zwróćcie uwagę na deskę rozdzielczą modeli Visa: dziś producenci dążą właśnie do podobnego minimalistycznego stylu. Bardzo podoba mi się też wzorek (również od niedawna stosowany przez producentów)
Citroen AX
Citroen Xantia - polski prospekt z 1996 roku. Nie wiem skąd, ale mam słabość do tego modelu
Renault Alpine - karta z danymi technicznymi i prospekt
Renault. Jednokartkowy folder modelu 30 TS V6 jest z Kanady (dyskusyjna estetyka zdjęcia)
Prospekt Renault 18 ma wadę drukarską
Renault - prospekty prawie współczesne. Co ciekawe dopiero niedawno zauważyłem, że w kolekcji brakowało mi prospektu Megane Sedan. W Szwecji zaś Megane kombi to nie Grandtour, a Sport Tourer
Przenosimy się za ocean
Ford Aerostar i wundercar czyli Ford Fiesta
Mercury Montego
Droga młodzieży - tak wygląda SEDAN. Wyraźnie zarysowana trzecia bryła, a nie to co teraz sobą prezentuje Opel Insignia czy najnowsze BMW serii
Chrysler Sebring (prospekt czeski) i Chrysler Cirrus (prospekt kanadyjski)
Eagle Talon i Eagle Vision. Czy ta marka produkowała jakikolwiek SWÓJ model?
Dodge Journey - współcześnie lepiej znany jako Fiat Freemont
Dodge 2000 GTX
czyli popularny u nas Mitsubishi Galant
Piękny katalog Cadillaca (gama modelowa na rok 2012). Twarda okładka pokryta czymś podobnym w dotyku do gumy. Wewnątrz wszystkie modele wraz z opisami po angielsku. Na ostatnich kilku stronach skrócone opisy z katalogu przetłumaczono m.in. na język niemiecki i włoski
Z lewej: Cadillac Catera, z prawej ściągawki dla sprzedawców (tylko do użytku wewnętrznego)
Saturn: Aura i dwie gamy modelowe (z 1995 i 1996 roku)
Saturn to marka która zawsze "szła" w poprzek. Czy to z samochodami, czy z prospektami (jak na przykład ten z Aury: z formatu A4 trzeba rozwinąć, a następnie otworzyć - przy zastosowanym gazetowym papierze prospekt ogląda się po prostu okropnie)
Z drugiej jednak strony wizualnie o wiele bardziej podoba mi się Saturn Aura, aniżeli bliźniaczy Opel Vectra
Chevrolet: gama modelowa z 1994 roku i Chevette rocznik 1980
Muszę przyznać, że Amerykanie mieli talent do ozdabiania nawet zwyczajnych samochodów
Jeszcze garść Chevroletów koreańskich
Pontiac - gama modelowa z 1990 roku oraz dwa prospekty z roku 2006: Wave (czyli Chevrolet Aveo) i Pursuit
GEO - gama modelowa z roku 1994
Ten sam sprzedawca sprzedał jedno zdjęcie BMW Alpina za 152 euro
OdpowiedzUsuńhttp://www.ebay.pl/itm/191633117741?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
152 euro za zwykłe, pojedyncze zdjęcie? Zresztą, są różni "wariaci".
UsuńCo do zdjęć prasowych - osobiście uznaję tylko w pełnych kompletach z oryginalną teczką i ew. komunikatem prasowym
Nieraz ważny jest niepozorny szczegół. Myślę, że wyjątkowość tego zdjęcia polega na tym, że jest to fabryczne zdjęcie BMW, ale Alpina, tzn. nie Alpina jako oddzielny producent. Podobnie jest z prospektami. Zauważ, że prospekty Alpiny nigdy nie mają logo BMW (nie są firmowane przez BMW). Jest to logiczne bo Alpina to oddzielny producent. Znam jednak jeden wyjątek. Prospekt E30 na rynek Szwecki. W prospekcie jest BMW Alpina (a nie jako oddzielna marka Alpina). Trochę w sposób zagmatwany to tłumaczę, ale wiadomo chyba o co chodzi.
OdpowiedzUsuńWiadomo. W uzupełnieniu podaję jeszcze jeden przykład:
Usuńamerykański prospekt BMW Alpina Roadster V8, który mam w kolekcji i który to można zobaczyć: TUTAJ