26 lipca 2015

NOWOŚCI W ARCHIWUM #38 - WYDANIE SPECJALNE

Dziś wydanie specjalne Nowości. Jeden z kolekcjonerów zdecydował się w znacznym stopniu zlikwidować swą kolekcję, a jej część trafiła do kolekcji autoArchiwum. W paczce były prospekty producentów francuskich i amerykańskich, często takie, które teraz dopiero zobaczyłem po raz pierwszy. Dziękuję Maciejowi, a Was zapraszam do oglądania.









Aha, zanim przejdziemy do przeglądania zawartości paczki, napiszę tylko, że prospekt BMW 320iS (pisałem o nim TUTAJ) sprzedany został za 196 euro! W tym przypadku określenie "dla konesera" jest jak najbardziej uzasadnione (nikt nie zaznajomiony z tematem Italo M3 nie wydałby na ten prospekt więcej niż za przykładowo prospekt BMW 324td).

Simca 8 Sport. Na odwrocie wersja zamknięta



Peugeot 205 - prospekty z 1990 i 1998 roku. Szczególnie cenny jest ten drugi, z czasu gdy oferowany był już tylko na wybranych rynkach, a jego prospekt dziś jest jednym z najbardziej poszukiwanych z "okienkowej" serii.




Prospekty z 1992 roku: z lewej hiszpański, z prawej niemiecki. Różnią się samochodem na okładce, a wewnątrz innymi zdjęciami wersji cabrio i wnętrza





Peugeot 205 GTi oraz limitówka 205 Color Line




Jeszcze jeden sportowiec: Peugeot 309 GTi. Tu prospekt z Wielkiej Brytanii




Trzy prospekty limitowanych edycji Peugeota 405 Break: Sillage, Signature i Style




Peugeot Coupe-Cabriolet Pininfarina (prospekt z 1982 roku) i Peugeot 504 w wersji Coupe i Cabriolet (prospekt z 1980 roku). Różne nazwy w prospektach, choć auta te same






Peugeot 505 Break & Familial (prospekty z lat 1983 i 1989) oraz Peugeot 505 (prospekt z 1990 roku)




Peugeot 604 w bardzo rzadkiej skandynawskiej wersji z okrągłymi lampami





Peugeot 106 - polskie prospekty (z wyjątkiem egzemplarza z "okienkowej" serii w wydaniu niemieckim)



Peugeot 306 - polskie prospekty



Polskie prospekty Peugeota 406 i 806 oraz niemiecki Peugeota 206 RC



Peugeot 406 - duży prospekt rozkładany w jeszcze większy plakat




I jeszcze kilka współczesnych Peugeotów. W środku bardzo ładny album wydany na 200-lecie firmy (wydany języku polskim)



Premierowe wydanie prospektu Peugeota RC w tekturkowym etui. Wewnątrz prospekt zszyty nićmi + cennik




Citroen Visa oraz Citroen LNA. Ciekawostka: na żadnym zdjęciu w prospekcie modelu LNA nie zobaczymy ani tyłu ani przodu 




Dużo miejsca wewnątrz obu modeli



Zwróćcie uwagę na deskę rozdzielczą modeli Visa: dziś producenci dążą właśnie do podobnego minimalistycznego stylu. Bardzo podoba mi się też wzorek (również od niedawna stosowany przez producentów)



Citroen AX



Citroen Xantia - polski prospekt z 1996 roku. Nie wiem skąd, ale mam słabość do tego modelu



Renault Alpine - karta z danymi technicznymi i prospekt





Renault. Jednokartkowy folder modelu 30 TS V6 jest z Kanady (dyskusyjna estetyka zdjęcia)



Prospekt Renault 18 ma wadę drukarską



Renault - prospekty prawie współczesne. Co ciekawe dopiero niedawno zauważyłem, że w kolekcji brakowało mi prospektu Megane Sedan. W Szwecji zaś Megane kombi to nie Grandtour, a Sport Tourer



Przenosimy się za ocean

Ford Aerostar i wundercar czyli Ford Fiesta



Mercury Montego



Droga młodzieży - tak wygląda SEDAN. Wyraźnie zarysowana trzecia bryła, a nie to co teraz sobą prezentuje Opel Insignia czy najnowsze BMW serii 



Chrysler Sebring (prospekt czeski) i Chrysler Cirrus (prospekt kanadyjski)



Eagle Talon i Eagle Vision. Czy ta marka produkowała jakikolwiek SWÓJ model?



Dodge Journey - współcześnie lepiej znany jako Fiat Freemont



Dodge 2000 GTX




czyli popularny u nas Mitsubishi Galant



Piękny katalog Cadillaca (gama modelowa na rok 2012). Twarda okładka pokryta czymś podobnym w dotyku do gumy. Wewnątrz wszystkie modele wraz z opisami po angielsku. Na ostatnich kilku stronach skrócone opisy z katalogu przetłumaczono m.in. na język niemiecki i włoski









Z lewej: Cadillac Catera, z prawej ściągawki dla sprzedawców (tylko do użytku wewnętrznego)




Saturn: Aura i dwie gamy modelowe (z 1995 i 1996 roku)




Saturn to marka która zawsze "szła" w poprzek. Czy to z samochodami, czy z prospektami (jak na przykład ten z Aury: z formatu A4 trzeba rozwinąć, a następnie otworzyć - przy zastosowanym gazetowym papierze prospekt ogląda się po prostu okropnie)



Z drugiej jednak strony wizualnie o wiele bardziej podoba mi się Saturn Aura, aniżeli bliźniaczy Opel Vectra



Chevrolet: gama modelowa z 1994 roku i Chevette rocznik 1980



Muszę przyznać, że Amerykanie mieli talent do ozdabiania nawet zwyczajnych samochodów




Jeszcze garść Chevroletów koreańskich



Pontiac - gama modelowa z 1990 roku oraz dwa prospekty z roku 2006: Wave (czyli Chevrolet Aveo) i Pursuit



GEO - gama modelowa z roku 1994





4 komentarze:

  1. Ten sam sprzedawca sprzedał jedno zdjęcie BMW Alpina za 152 euro
    http://www.ebay.pl/itm/191633117741?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 152 euro za zwykłe, pojedyncze zdjęcie? Zresztą, są różni "wariaci".

      Co do zdjęć prasowych - osobiście uznaję tylko w pełnych kompletach z oryginalną teczką i ew. komunikatem prasowym

      Usuń
  2. Nieraz ważny jest niepozorny szczegół. Myślę, że wyjątkowość tego zdjęcia polega na tym, że jest to fabryczne zdjęcie BMW, ale Alpina, tzn. nie Alpina jako oddzielny producent. Podobnie jest z prospektami. Zauważ, że prospekty Alpiny nigdy nie mają logo BMW (nie są firmowane przez BMW). Jest to logiczne bo Alpina to oddzielny producent. Znam jednak jeden wyjątek. Prospekt E30 na rynek Szwecki. W prospekcie jest BMW Alpina (a nie jako oddzielna marka Alpina). Trochę w sposób zagmatwany to tłumaczę, ale wiadomo chyba o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo. W uzupełnieniu podaję jeszcze jeden przykład:
      amerykański prospekt BMW Alpina Roadster V8, który mam w kolekcji i który to można zobaczyć: TUTAJ

      Usuń