Od zeszłego piątku do dziś w stolicy Finlandii odbywa się wystawa samochodów. Myli się jednak ten kto pomyśli sobie, że jest to kolejna nudna wystawa, jakich pełno nawet u nas w Polsce. American Car Show (nazwa trochę myląca, bowiem udział w wystawie biorą samochody amerykańskie, europejskie i japońskie) to miejsce gdzie możemy zobaczyć samochody klasyczne, bardzo zmodyfikowane customy i wiele samochodów wyścigowych (od driftingu, aż do drag racing). Czas zwiedzającym umila zespół muzyczny, a podczas imprezy odbywa się konkurs piękności i Miss Hot Rod. Lot z Polski do Helsinek trwa niespełna 2 godziny, więc jest jeszcze czas by zdążyć na wystawę. Tych, którym lot dziś nie wpisuje się w grafik zajęć, zapraszam na krótką fotorelację.
FHRA American Car Show jest organizowane przez Finnish Hot Rod Association. To najstarsza i największa impreza tego typu w Finlandii i składa się z 3 części: American Car Show, Tuning Car Show oraz Motorcycle Heaven. Pierwsza wystawa została otwarta dla zwiedzających już w 1978 roku i od tamtego czasu w każde Święta Wielkanocne do Helsinek zjeżdżają się fani motoryzacji z każdego zakątka kraju (dziennie wystawę odwiedza 50-60 tysięcy ludzi). W tym roku atrakcją główną była aukcja niektórych egzemplarzy z wystawy.
Jeden z wielu customów na wystawie: Buick Riviera z obniżonym dachem i tzw. flake painting
DeLorean DMC-12 z 1981 roku
Garbus z 1951 roku
Sears z początku XX wieku (przypuszczalnie lata 1909-12). Sears to amerykański dom towarowy, a pojazd ten można było zamówić także z katalogu wysyłkowego!
Volkswagen Caddy z 1991 roku
Małe zaskoczenie: wśród wielu kultowych wozów, wystawiono też Citroena Visę z własnoręcznie zrobionymi przez właściciela felgami "Miami Visa"
Toyota Soarer Aerocabin z 1989 roku. Wyprodukowano tylko 200 egzemplarzy
Fiat 126 (rocznik 1974) z silnikiem i skrzynią biegów z... Suzuki Hayabusa!
Volkswagen Golf Variant przerobiony na pickupa
Plymouth Barracuda rocznik 1966. W młodości samochód ten brał udział w rajdzie Monte Carlo w 1967 roku. Po renowacji ponownie stanął do rywalizacji w Historic Monte w latach 2002, 2003 i 2004
Cadillac Coupe DeVille (rocznik 1959)
Jacuzzi w Calibrze wraz z systemem audio i dystrybutorem piwa
A oto Buick, który przez 50 lat stał za pewną oborą
Stuningowany Opel Signum
Także i mikrosamochody są brane na warsztat: Chatenet z pneumatycznym zawieszeniem
Autorem zdjęć jest Jarkko Syrjanen. Thank you!
Jeśli jesteście ciekawi co jeszcze zostało pokazane na wystawie, zerknijcie na tę stronę:
http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/American+Car+Show+2015/
Jeden z wielu customów na wystawie: Buick Riviera z obniżonym dachem i tzw. flake painting
DeLorean DMC-12 z 1981 roku
Garbus z 1951 roku
Sears z początku XX wieku (przypuszczalnie lata 1909-12). Sears to amerykański dom towarowy, a pojazd ten można było zamówić także z katalogu wysyłkowego!
Volkswagen Caddy z 1991 roku
Małe zaskoczenie: wśród wielu kultowych wozów, wystawiono też Citroena Visę z własnoręcznie zrobionymi przez właściciela felgami "Miami Visa"
Toyota Soarer Aerocabin z 1989 roku. Wyprodukowano tylko 200 egzemplarzy
Fiat 126 (rocznik 1974) z silnikiem i skrzynią biegów z... Suzuki Hayabusa!
Volkswagen Golf Variant przerobiony na pickupa
Plymouth Barracuda rocznik 1966. W młodości samochód ten brał udział w rajdzie Monte Carlo w 1967 roku. Po renowacji ponownie stanął do rywalizacji w Historic Monte w latach 2002, 2003 i 2004
Cadillac Coupe DeVille (rocznik 1959)
Jacuzzi w Calibrze wraz z systemem audio i dystrybutorem piwa
A oto Buick, który przez 50 lat stał za pewną oborą
Stuningowany Opel Signum
Także i mikrosamochody są brane na warsztat: Chatenet z pneumatycznym zawieszeniem
Autorem zdjęć jest Jarkko Syrjanen. Thank you!
Jeśli jesteście ciekawi co jeszcze zostało pokazane na wystawie, zerknijcie na tę stronę:
http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/American+Car+Show+2015/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz