6 kwietnia 2015

WIELKANOCNY AMERICAN CAR SHOW W HELSINKACH

Od zeszłego piątku do dziś w stolicy Finlandii odbywa się wystawa samochodów. Myli się jednak ten kto pomyśli sobie, że jest to kolejna nudna wystawa, jakich pełno nawet u nas w Polsce. American Car Show (nazwa trochę myląca, bowiem udział w wystawie biorą samochody amerykańskie, europejskie i japońskie) to miejsce gdzie możemy zobaczyć samochody klasyczne, bardzo zmodyfikowane customy i wiele samochodów wyścigowych (od driftingu, aż do drag racing). Czas zwiedzającym umila zespół muzyczny, a podczas imprezy odbywa się konkurs piękności i Miss Hot Rod. Lot z Polski do Helsinek trwa niespełna 2 godziny, więc jest jeszcze czas by zdążyć na wystawę. Tych, którym lot dziś nie wpisuje się w grafik zajęć, zapraszam na krótką fotorelację.


FHRA American Car Show jest organizowane przez Finnish Hot Rod Association. To najstarsza i największa impreza tego typu w Finlandii i składa się z 3 części: American Car Show, Tuning Car Show oraz Motorcycle Heaven.  Pierwsza wystawa została otwarta dla zwiedzających już w 1978 roku i od tamtego czasu w każde Święta Wielkanocne do Helsinek zjeżdżają się fani motoryzacji z każdego zakątka kraju (dziennie wystawę odwiedza 50-60 tysięcy ludzi). W tym roku atrakcją główną była aukcja niektórych egzemplarzy z wystawy.



Jeden z wielu customów na wystawie: Buick Riviera z obniżonym dachem i tzw. flake painting




DeLorean DMC-12 z 1981 roku



Garbus z 1951 roku



Sears z początku XX wieku (przypuszczalnie lata 1909-12). Sears to amerykański dom towarowy, a pojazd ten można było zamówić także z katalogu wysyłkowego!



Volkswagen Caddy z 1991 roku



Małe zaskoczenie: wśród wielu kultowych wozów, wystawiono też Citroena Visę z własnoręcznie zrobionymi przez właściciela felgami "Miami Visa"



Toyota Soarer Aerocabin z 1989 roku. Wyprodukowano tylko 200 egzemplarzy



Fiat 126 (rocznik 1974) z silnikiem i skrzynią biegów z... Suzuki Hayabusa!




Volkswagen Golf Variant przerobiony na pickupa



Plymouth Barracuda rocznik 1966. W młodości samochód ten brał udział w rajdzie Monte Carlo w 1967 roku. Po renowacji ponownie stanął do rywalizacji w Historic Monte w latach 2002, 2003 i 2004



Cadillac Coupe DeVille (rocznik 1959)



Jacuzzi w Calibrze wraz z systemem audio i dystrybutorem piwa



A oto Buick, który przez 50 lat stał za pewną oborą



Stuningowany Opel Signum



Także i mikrosamochody są brane na warsztat: Chatenet z pneumatycznym zawieszeniem




Autorem zdjęć jest Jarkko Syrjanen. Thank you!


Jeśli jesteście ciekawi co jeszcze zostało pokazane na wystawie, zerknijcie na tę stronę:
http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/American+Car+Show+2015/







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz