25 lutego 2015

SZYBKA WRZUTA: MAYBACH ZEPPELIN

Maybach Zeppelin to bodaj najbardziej luksusowa odmiana tej znakomitej limuzyny. Najznakomitsze materiały użyte do wykończenia wnętrza, dodatki dedykowane tylko do tej wersji, a także silnik V12 generujący moc 640 koni mechanicznych i aż 1000 Nm to atuty, które konkurencja miała ciężko przebić swoimi produktami. Jeśli dodamy do tego jeszcze limitowaną produkcję tylko 100 sztuk, otrzymujemy samochód nie tylko z najwyższej półki, ale i w przyszłości bardzo pożądany eksponat najlepszych kolekcji. Prezentacja samochodu i początek jego sprzedaży to rok 2009. Tymczasem w styczniu tego roku Przemek - stały Czytelnik autoArchiwum - wykonywał sesję fotograficzną w jednym z polskich salonów Mercedesa...


Po skończonej pracy temat rozmowy zszedł na prospekty i związane z nimi hobby. Jakieś było zdziwienie Przemka, gdy pracownik salonu wręczył mu 2 prospekty... Maybacha Zeppelin! Tak - w polskim salonie w 2015 roku były jeszcze 2 oryginalne prospekty samochodu, którego produkcja na cały świat wyniosła jedynie 100 sztuk, a jego cena zaczynała się od 400 tysięcy euro! Również i sam prospekt to nie lada gratka. O ile prospekty "zwykłych" Maybachów można już nabyć za 15-20 euro, to ceny wersji Zeppelin zaczynają się od 130 euro w górę. Tym bardziej jest mi miło, że Przemek zdecydował się podarować jeden egzemplarz właśnie do kolekcji autoArchiwum. Raz jeszcze dziękuję!

Prospekt - jak na materiał zachęcający do kupna drogiej limuzyny przystało - oprawiony jest w twardą okładkę, a jego wewnętrzne grube kartki to papier o dość sporej gramaturze. W sumie prospekt ma 32 strony wraz z okładkami. Wydano go w języku angielskim w 2009 roku




Logotyp pokryto bezbarwnym lakierem, dzięki czemu uzyskano trójwymiarowy efekt



Niczym dobra książka - najpierw wprowadzenie i nawiązanie do legendy...






...by później płynnie przejść do prezentacji modelu z 2009 roku



Zwróćcie uwagę na dwubarwne malowanie - takie dostępne tylko w Maybach Zeppelin. Również lusterka zewnętrzne w tym kształcie znajdziecie tylko w Zeppelinie





Wnętrze jeszcze bardziej ekskluzywne i luksusowe




Opatentowany przez Maybacha rozpylacz zapachów zamknięty w szklanej kapsule. Element opcjonalny dostępny za dopłatą ponad 3000 euro, dostępny jednak tylko w Maybach Zeppelin




Również i silnik otrzymał dodatkową moc


3 komentarze:

  1. Śmiem twierdzić, że wszystkie Maybachy skończą jak RR Silver Shadow, czyli nikt ich kompletnie nie będzie chciał nawet za 5 tys euro. To moje przekonanie graniczy wręcz z pewnością. Pozdrawiam Marcin

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej ekskluzywna odmiana Maybach to raczej nie Zeppelin a Landaulet, tylko prospekt tego ostatniego jakiś kiepskawy ;-), zaś co do przedmówcy w poprzednim komentarzu to jednak uważam, że nie można porównywać tego RR do Maybach, to odrobinę inna klasa i samochody o wiele dostojniejsze i bardziej ekskluzywne.

    OdpowiedzUsuń
  3. już teraz Maybacha można kupić poniżej 70 tys. euro - czyli za 20% wartości... za 10 lat nikt o nim nie będzie pamiętał...

    OdpowiedzUsuń