31 stycznia 2015

NOWOŚCI W ARCHIWUM #28

Całe minione 2 tygodnie zmuszony byłem siedzieć w domu i zdrowieć. Żadnych spacerów, wycieczek po okolicznych salonach. Jednak dobra passa na wymiany trwa nadal i w dzisiejszych Nowościach zaledwie kilka sztuk było zakupionych, cała reszta - ponad 170 prospektów pochodzi z wymiany. Zaraz, poprawka. Jeden z prospektów - Warszawa 223 K - to dar Pana Dominika dla autoArchiwum, za co bardzo dziękuję! Spora część prospektów, które zawitały do Archiwum to prospekty samochodów japońskich - tak więc odbudowa tej części Archiwum trwa w najlepsze. Popatrzmy zatem co wzbogaciło kolekcję.




Zaczynamy od wspomnianego daru Pana Dominika: w przesyłce oprócz folderu Warszawy 223K z 1969 roku był również schemat elektryczny Wartburga 353 W. Raz jeszcze dziękuję!



Na facebook-owym fanpejdżu strony All Car Index (www.allcarindex.com) na początku stycznia odbył się konkurs w zgadywanki. Poziom był na prawdę wysoki, z racji tego, że strona ta opisuje bardzo nietypowe i w większości nieznane samochody. Wygrałem nagrodę pocieszenia - pendrive Skody :)



Ciekawy 4 stronicowy (+ zakładka) prospekt de Tomaso Guara z 1993 roku i ostatni z brakujących w kolekcji z najnowszej "miękkiej" serii Rolls Royce`a - model Phantom Drophead Coupe. "Miękka" dlatego, że w przeciwieństwie do regularnych prospektów Rollsa w twardej okładce, seria Product overview brochure ma okładki miękkie



Trzy prospekty Renault, w tym prototyp Megane z 1988 roku



Opel Calibra (po liftingu), Peugeot J5 (w kolekcji są już niemal wszystkie wydania z lat 1982-1992) oraz najnowsza Skoda Fabia. Nie wiem jak Wam, ale mi najnowsza Fabia bardzo przypomina tę pierwsza, jedynie z zaostrzonymi liniami...



Chińskie przedłużone Audi A4 L



Zestaw 4 amerykańców: Ford Aerostar, Mercury Sable oraz 2 Jeepy. Z tymi ostatnimi, przyznam się, zrobiłem zły interes. Kupiłem je na portalu aukcyjnym. Właściwie zakupiłem 3 prospekty Jeep, z czego jeden okazał się specyfikacją. Wyjściowy koszt przesyłki 7 zł wzrósł do 12 zł, z racji tylko tego, że zakupiłem 3 sztuki. Jaki finał? Faktyczny koszt przesyłki nawet nie przekroczył wspomnianych 7 zł i po moim mailu telefon od sprzedającego, że mam się cieszyć, że nie policzył 3x 7 zł (21 zł). O dzięki łaskawco! (ale już nigdy więcej!). Może się czepiam, ale z zasady tego typu cwaniactwa wyjątkowo nie lubię



3x Nissan: japońskie Terrano i fiński 100 NX. O Terrano przeczytacie jeszcze w cyku Poniedziałek z Azją (najbliższy bądź kolejny)



Zestaw europejskich prospektów Toyoty, w tym najbrzydsza w historii generacja Celici




Zestaw Hondy z lat 80-tych





Suzuki, a wśród nich SJ410K Pick-Up prosto z Turcji



W tym roku mam wyjątkowe szczęście do Carry



Fiński zestaw Łady




Nie mogło oczywiście zabraknąć również montowanej w fińskich zakładach Valmet Eurosamary



Przyznacie, że nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i deska w Eurosamarze nabrały nowocześniejszych kształtów. Kierownica z airbagiem pochodzą z Grupy VW. Wydaje mi się, że wytłoczka deski  rozdzielczej przyjechała z zakładów Skody..



Wczoraj odbyło się miłe spotkanie z Grzegorzem, którego pretekstem była wymiana prospektów. Poprzednio widzieliśmy się jeszcze jako kawalerowie. Dziś jego córka ma już 5 lat, moja 3. Jak ten czas leci...! Wróćmy jednak do prospektów. Wszystkie, jakie teraz zobaczycie są właśnie z tej wymiany. Cieszę się niezmiernie, ponieważ dzięki niej mam okazję zapełnić luki w kolekcji. By nie przedłużać, po prostu popatrzcie, bez zbędnych moich komentarzy :)

Zza Wielkiej Wody: Ford, GMC i Oldsmobile



Wyspiarze: Range Rover i Rovery - wszystkie foldery po polsku



Skandynawia: Volvo i Saab 9-3 Convertible




Pepiki: Skoda (limitówki)



Ach ten kontyngent! Tym razem na preferencyjnych warunkach można było nabyć Fiaty. Model Uno z tego folderu był już produkcji polskiej



Seat Inca



Audi i aż dwa prospekty TeDejI



Bez gwiazdy nie ma jazdy: Mercedes-Benz



Opel. Astry i Corsy w wersjach limitowanych. Prospekt Astry (całkiem z prawej) w tej wersji zobaczyłem widzę po raz pierwszy dopiero teraz





I jeszcze jeden zestaw z Nimjec. Bo wiycie, ta nimjecko kawa, z tygo nimjeckiego ekspressu tak mi szmakuje! A ta szokulada!
No dobra, rozmarzyłem się.
Volkswagen



Francja to taki kraj, do którego można pojechać na wakacje, ale więcej tam już się nie wraca. Auta jednak mają całkiem fajne

Citroen



Renault




Peugeot



O, tu ciekawostka: o ile w Europie prospekty Peugeota były wydawane raczej w formacie A4, o tyle we Francji były pomniejszone ich wersje (format A5), tak jak mamy tu na zdjęciu Peugeota 405



Talbot Samba



Suzuki Swift Subaru Justy. Dobry przykład do kolejnej części Ataku Klonów



O, teraz mamy Suzuki. Już drugi raz (nie licząc tego powyżej)



Mitsubishi




Mitsubishi z Ameryki: Galant i Diamante




Mazda







Nissan



W dolnym rzędzie mamy gamy modelowe (od lewej): polska z początku lat 90-tych, niemiecka z samochodami dostawczymi i znów polska (nieco młodsza) z modelami terenowymi




Toyota i od razu Corolla w trzech generacjach







SsangYong: jednokartkowy folder Musso/Korando wydany Zjednoczonych Emiratach Arabskich (po angielsku)




Hyundai



Scania Omni Link



MAN, Iveco EuroTech (po polsku) oraz Tatra 815




3 komentarze:

  1. O te prospekty wyspierskie były na allegro niedawno. SAAB-a i FIAT-a też kojarzę. W dobrych cenach były. Chciałem ja nawet kupić, ale niestety ważniejsze wydatki...
    Bardzo się cieszę, że trafiły do Pańskiej kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Gratuluję tych prospektów jak również Mercedesa z poprzedniego postu. Najbardziej cieszy mnie prospekt Volvo. Oglądałem Pana galerię o Volvo i mam z niej 7 katalogów, a w ogóle posiadam 15. Ostatnio przy porządkach w pokoju znalazłem trzeci folder o ciężarówkach FM/FMX w formie plakatu, wymiary szerokość ok. 60 cm i długość ok 1m.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hah, jeśli chodzi o tego Grzegorza o którym myślę (a jestem tego prawie pewien), to kilka egzemplarzy z tej wymiany było chyba kiedyś w moich rękach. Mały ten kolekcjonerski światek.

    OdpowiedzUsuń