24 stycznia 2015

BMW M3 - PREZENTERY SPRZEDAWCY

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wyglądają materiały wspomagające sprzedaż samochodów? Czasem w Czytelni przewijają się foldery "Vorteile" Mercedesa - materiały szkoleniowe w szczegółach opisująca każdy z modeli. W kolekcji autoArchiwum jest wiele podobnych materiałów wewnętrznych również innych producentów. Mają one zazwyczaj formę folderów podobnych do wspomnianych "Vorteile". Dziś postanowiłem pokazać Wam prezentery sprzedawcy przydatne mu podczas rozmowy z klientem zainteresowanym zakupem BMW M3.




Prezentery mają formę dużych "ksiąg" (34 x 28 cm, grubość prawie 3 cm), zaś strony wewnątrz to tekturkowe ramki ze wsuniętymi dużymi zdjęciami samochodu. Na końcu każdego z nich - w  części najgrubszej - umieszczono kieszeń, a w niej kilkadziesiąt ulotek krótko opisujących przedmiotowy model. Ulotkę taką sprzedawca wręczał klientowi na koniec rozmowy. Uwaga: na portalach aukcyjnych (także u nas w kraju) oferowane są te ulotki jako pełnoprawne foldery, co jest zwykłym nabijaniem w butelkę.

BMW M3 Coupe





Strony mają formę tekturkowych ramek a w nich wsunięte są duże zdjęcia





Na końcu kieszonka z ulotkami





BMW M3 Limousine
Jako, że model ten wprowadzono do sprzedaży po wersji Coupe, na każdej stronie prezentera M3 Limousine producent zamieścił odwołania do M3 Coupe











Jak się domyślacie oficjalnie tego typu materiałów nie dostaniecie w salonie. Jednak archiwalne prezentery BMW wciąż dostępne są w przystępnych cenach na zachodnich portalach aukcyjnych. Niestety z racji swych gabarytów koszty wysyłki czasem kilkukrotnie przekraczają cenę samego prezentera. Warto zainteresować się szczególnie prezenterami BMW 6 w twardej okładce niczym prawdziwa książka



4 komentarze:

  1. Witam.
    Gratuluję ładnej pozycji w kolekcji. Czy prezentery są 100% - towymi prospektami? Jak odróżnić co jest a co nie jest prospektem? A prospekt przedpremierowy czym się różni od "seryjnego"?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,prezentery nie są prospektami. A to z racji swego przeznaczenia. Prospekt to materiał dla klienta, materiał, w którym przedstawiono same zalety samochodu i podano najważniejsze dla klienta dane. Prezentery to narzędzie dla sprzedawcy - hasłowo podane informacje (coś jak plan rozmowy dla sprzedawcy) i ogólne zdjęcia. Budowa prezenterów (sztywne strony, na końcu kieszeń na ulotki) też jest zaprojektowana z myślą o funkcji "podręcznika". Foldery do użytku wewnętrznego (ak np. "Vorteile" zawierają suche fakty o danym modelu samochodu + praktycznie zawsze informacje o samochodach konkurencji (ich zalety i wady względem przedmiotowego samochodu).
      Prospekty przedpremierowy to często cienki prospekt, w którym przeważają zdjęcia nad tekstem, czasem nie ma w nim nawet danych technicznych. Ponadto prospekty przedpremierowe wydawane są w inny sposób niż "seryjne" (nie wpisują się w serię, a czasem są wydane w sposób niekonwencjonalny, jak Mercedes SLK z metalowymi okładkami)

      Usuń
    2. A masz może w swojej kolekcji jakieś prezentery BMW 6?

      Usuń