Hiszpańska firma Metalúrgica de Santa Ana została założona w 1954 roku produkując na licencji Land Rovery. Z biegiem lat nazwa firmy zmieniała na Land Rover Santana, potem Santana Motor, wciąż będąc silnie związaną z brytyjskim Land Roverem. Jednak w latach 80-tych do gry weszli Japończycy z Suzuki wykupując stopniowo udziały Santany. Początkowo z hiszpańskich linii montażowych zjeżdżały modele SJ oraz Vitara. Przedsięwzięcie nie było jednak tak dochodowe jak planował inwestor, więc ten ostatecznie sprzedał swe udziały w 1995 roku. Współpraca nie została całkowicie zerwana - Santana wciąż produkowała licencyjne modele (aż do 2006 roku), a Suzuki sprzedawał je w swojej sieci dealerskiej. Dziś zaprezentuję Wam prospekty właśnie z czasów współpracy Santany i Suzuki.
Santana Samurai - prospekt z roku 1993
Suzuki Samurai - prospekt z roku 2000 wydany przez Santana Motor
Suzuki Samurai - folder jednokartkowy wydany w 2001 roku przez Santana Motor
Suzuki Samurai Long Body - dwa jednokartkowe foldery wydane przez Santana Motor. Pierwszy z nich wydano w 2001 roku
Suzuki Jimny - prospekt z roku 2000 wydany przez Santana Motor
Suzuki Vitara z silnikiem benzynowym 8-zaworowym - jednokartkowy folder z 2000 roku wydany przez Santana Motor
Suzuki Vitara z silnikiem benzynowym 16-zaworowym - 4-stronicowy prospekt z 2000 roku wydany przez Santana Motor (wewnątrz same dane techniczne i spis wyposażenia)
Suzuki Vitara - prospekt z roku 2000 wydany przez Santana Motor
Santana 300 - bardzo rzadki i poszukiwany prospekt z końca współpracy Santany z Suzuki - rok 2006
Trzecia część cyklu - prezentacja prospektów Geo wraz z modelem Tracker - ukaże się za tydzień, 14 listopada. W międzyczasie zapraszam na wpis o prospektach Polskiego Fiata 125p MR`75 (jutro 63. rocznica wyprodukowania pierwszej FSO Warszawy), w sobotę tradycyjnie dwutygodnik "Nowości w Archiwum", a w Poniedziałek z Azją - Toyota Sprinter Trueno.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz