16 września 2014

SZYBKA WRZUTA: ZASADA PORSCHE

Niezależnie od producenta z grubsza można podzielić wydawane przez niego prospekty na 3 rodzaje: opisujące konkretny model, prezentujące pełną gamę modelową oraz prospekty "propagandowe". Trzeci rodzaj to prospekty prezentujące firmę, jej filozofię, misję, czasem historię. Zazwyczaj nic ciekawego, o wartości prospektu akcesoryjnego, czyli znikomej. W zeszłym tygodniu zupełnie przypadkiem trafiłem na prospekt "Zasada Porsche", co ciekawe nie w salonie. Ba! W żadnym salonie, ani na żadnej aukcji tego prospektu jeszcze nie widziałem. Prospekt ten, mimo że z rodzaju "propagandowych" ma jednak w sobie coś, co nie pozwala mi przejść koło niego obojętnie. Tak mnie ujął, że nie mogłem się oprzeć, żeby i Wam go nie pokazać.

Prospekt ma twarde okładki z książkowym grzbietem, tak jak prospekty poszczególnych modeli Porsche. Ten rodzaj wydania nie jest regułą, ponieważ wszystkie prospekty prezentujące gamę modelową, akcesoria Tequipment czy po prostu inne kwestie związane z firmą wydawane są w formie tradycyjnej, z miękką okładką. Okładka dzisiejszego bohatera nie wygląda szczególnie: brak zdjęcia przy odsuniętym logotypie i tytule na brzeg sprawia wrażenie, jakby była to jakaś partia wybrakowana, z drukarską pomyłką. Jak było naprawdę? Nie wiem. Sytuację ratuje treść wewnątrz prospektu, podzielona na rozdziały niczym w prawdziwej książce. Każdy z nich na 134 stronach wręcz  z pasją "opowiada" o firmie z Zuffenhausen, jej historii, trendach, modelach, kamieniach milowych. W końcowej części publikacji poznajemy aktualną gamę modelową, kalendarium firmy oraz podstawowe dane techniczne współczesnych modeli. To wspaniała lektura dla każdego miłośnika tej marki. Jestem pod ogromnym wrażeniem!

Polską edycję prospektu "Zasada Porsche" wydano w marcu 2014 roku.
Numer katalogowy WMAU1401000595 PL/WW












































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz