Maruti to jeden z największych producentów samochodów w Indiach. Już od początku lat 80-tych produkuje on samochody bazując na licencji zakupionej od japońskiego Suzuki. W Polsce w latach 90-tych łódzki Damis sprzedawał Maruti Suzuki 800 (licencyjne Suzuki Alto), znane powszechnie jako Suzuki Maruti. Co ciekawe oficjalnie nazwy Maruti i Suzuki połączyły się w jedną dość niedawno, bo dopiero w 2007 roku. Dziś zaprezentuję Wam krotko współczesne prospekty Maruti Suzuki, zaczynając jednak od skanu ulotki, na której Tadeusz Drozda zachęca do kupna popularnego Suzuki Maruti.
Maruti Suzuki 800 reklamowane było przez ówczesnych celebrytów jako samochód z dobrym zabezpieczeniem antykradzieżowym (ech te czasy..)
Od tamtego czasu samochody Maruti w Europie sprzedawane były już pod innymi markami. Tymczasem popatrzmy zatem na prospekty kilku wybranych modeli Maruti Suzuki
Maruti Alto zostało wprowadzone na indyjski rynek w 2000 roku i oferowane było tam aż przez 12 lat. Podobnie jak jego poprzednik, tak i ta generacja Alto wyposażona była w jedyny dostępny silnik o pojemności 800 cm³. W kolekcji autoArchiwum jest jednokarkowy folder Alto K10 w limitowanej serii Knightracer wyposażonej m.in. w radioodtwarzacz USB, zewnętrzne dodatki (spoiler, naklejki, chlapacze, kołpaki) i kilka innych drobiazgów
Maruti Suzuki A-Star to następca popularnego Alto. Do Europy importowano ten samochód pod marką Nissan Pixo (z nieznacznie zmienionym przodem)
4-stronicowy prospekt z 2010 roku |
Znany i lubiany w Polsce Swift produkowany jest również w Indiach pod nazwą Maruti Suzuki Swift w wersji hatchback...
... i sedan jako Maruti Suzuki Swift Dzire
Wydawać by się mogło, że Suzuki SX4 produkowane było w Japonii i na Węgrzech. Tymczasem jego produkcja odbywała się też w Indiach. Maruti Suzuki SX4 występowało tylko w nadwoziu sedan, a od swojego japońskiego pierwowzoru różniło się detalami stylistycznymi
16-stronicowy prospekt z 2012 roku |
Suzuki Carry to mały samochód dostawczy mający swoje miejsce szczególnie na rynkach azjatyckich od wielu lat. Jego dziesiąta generacja - Suzuki Every Landy - w Indiach produkowana była pod marką Maruti Versa, obecnie jako Maruti Suzuki EECO. Samochód napędzany jest silnikiem o pojemności 1196 cm³ generującym moc 73 KM. Wersja EECO Green wyposażona jest dodatkowo w instalację zasilaną gazem ziemnym
4-stronicowy prospekt z 2010 roku |
Ciekawostką w kolekcji jest karetka pogotowia Maruti Suzuki EECO Care
Jednokartkowy folder z 2011 roku |
Maruti Suzuki Grand Vitara to jedyny samochód z dzisiejszego wpisu, który do Indii jest importowany pod lokalną marką Maruti Suzuki. Oryginalnie powstaje on w Japonii jako Suzuki Escudo (za jakiś czas pojawią się też wpisy z japońskimi prospektami właśnie Suzuki Escudo i hiszpańskimi Santana Suzuki)
O kurde, klimat ulotki reklamowej z Drozdą i tym drugim (nie pamiętam nazwiska) powalający na kolana.
OdpowiedzUsuń