4 marca 2014

PORSCHE 919 HYBRID - DZIŚ PREMIERA


Zgodnie z zapowiedzią we wczorajszym artykule - dziś światu zaprezentowane zostały nowości Porsche: Macan S Diesel, 911 RSR oraz - TADAM! - Porsche 919 Hybrid, w którym firma pokłada wielkie nadzieje sportowych sukcesów. Żeby ściągnąć najnowszą notkę prasową należało odstać swoje w kolejce. Serwery Porsche gonią już ostatkiem sił. Co w tym samochodzie jest tak wyjątkowego? 

Jego napęd: koła tylne zapędzane są 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym pojemności 2 litrów osiągającym moc 500 koni mechanicznych. Ponadto w samochodzie zainstalowane są 2 systemy odzyskiwania energii: pierwszy odzyskuje energię cieplną poprzez generator elektryczny napędzany strumieniem spalin. Drugi zaś zamienia energię kinetyczną podczas hamowania na elektryczną. Energia "składowana" jest w bateriach litowo-jonowych. W razie potrzeby kierowca może wykorzystać tą energię uruchamiając silnik elektryczny napędzający koła tylne. W tym momencie samochód auto ma napęd na wszystkie koła. 

Podczas wyścigu LeMans samochód z numerem bocznym 14 prowadzony będzie przez kierowców: Romain Dumas (Francja), Neel Jani (Szwajcaria) i Marc Lieb (Niemcy). Za kierownica drugiego auta - z numerem bocznym 20 - zasiądą Timo Bernhard (Niemcy), Brendon Hartley (Nowa Zelandia) i Mark Webber (Australia).

Popatrzmy zatem już na naszego bohatera:






Źródło użytych w artykule zdjęć: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz