18 stycznia 2014

SKODA 130 RS – CZECHOSŁOWACKI MISTRZ

Skoda 100 i 110 Rallye, podobnie jak wcześniej 1000 MB z powodzeniem startowały na torach wyścigowych oraz rajdach. Za sprawą norweskiego dealera Johna Hauglanda Skoda wygrywała swoją kategorię w RAC.W 1974 r. powstawały kolejne prototypy sportowych samochodów na bazie modelu 130 RS, napędzane silnikami o pojemności skokowej 1771 i 1997 cm3. 

Jednym z nich był jeszcze mocniejszy wóz: Skoda 200 RS. Karoseria pochodziła z modelu 110 R. Silnik typu OHC z tyłu. Rzędowy, czterocylindrowy o pojemności 1997 ccm z 2 gaźnikami typu Weber. Prędkość maksymalna wynosiła 210 km/h, a moc 120 kW (165 KM) przy 6000 obr/min. Przyspieszenie 0-100 km/h – 7s. Waga: 850 kg.

Skoda 200 RS


W 1976 r. załoga Blaha/Hlavka jadąca Skodą 130 RS wygrała swoją kategorię i zdobyła 12 miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo. Rok później Zapadlo/Motal wygrali swoją grupę w Rajdzie Acropolis, kończąc cały rajd na 9 pozycji w klasyfikacji generalnej. W 1981 r. Skoda (Vojtech/Enge/Senkyr) zdobyła tytuł Mistrza Europy na torach w kategorii zespołowej.

Skoda 130 RS pojawiała się w wielu propagandowych materiałach Skody. W bardzo limitowanym nakładzie pojawił się folderek poświęcony tylko modelowi Skody 130 RS.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz