26 maja 2014

LAND ROVER I ISUZU Z LOGO HONDY

W czasach gdy świat staje się globalną wioską, a przepływ towarów jest o wiele łatwiejszy niż dotychczas firmy chcąc być konkurencyjnymi szukają oszczędności w postaci unifikacji swoich produktów z innymi. Dzieje się tak praktycznie w każdej branży, nie wyłączając motoryzacji. Często jeden model samochodu sprzedawany jest na tak wielu rynkach i pod tak wieloma różnymi markami, że trudno jednoznacznie określić skąd oryginalnie się on wywodzi. Czasem takie działanie podyktowane jest też względami praktycznymi. Przykładem może być Honda, która w momencie boomu na auta typu SUV nie miała opracowanej własnej konstrukcji. W dzisiejszej prezentacji znajdą się prospekty Hondy Crossroad, Horizon, Jazz (ale nie ten miejski!) i Passport.



Cała historia związana ze sprzedażą "obcych" SUVów pod marką Honda zaczyna się w 1993 roku, kiedy to japońska firma nabyła prawa do produkcji Land Rovera Discovery, nazywając go jako Honda Crossroad. Małżeństwo z Land Roverem zakończyło się wraz z wykupieniem brytyjskiej firmy przez BMW. Model Crossroad nie był hitem sprzedaży, a oferowany był tylko w Japonii i Nowej Zelandii (niewielka ilość sztuk). Japoński prospekt jest w formacie typowym dla prospektów z Kraju Kwitnącej Wiśni (większy od A4) i wydany został w pierwszym roku produkcyjnym modelu Crossroad: 1993. Do prospektu dołączony jest oryginalny jednokartkowy cennik










Honda podjęła też poważną współpracę z rodzimym producentem SUVów firmą Isuzu. W portfolio firmy znalazły się przebrandowane Isuzu Trooper, Mu czy Rodeo. Honda Horizon to właśnie Isuzu Trooper, znane w Europie jako Opel Monterey. Na 16 stronach potencjalni klient zapoznaje się z zaletami samochodu oraz dostępnymi akcesoriami. W dołączonym cenniku znajduje natomiast konfigurację wyposażenia i jego ceny. Prospekt wydany został w 1998 roku















Honda Jazz to nie tylko mały miejski samochodzik. To także SUV, którego właściwym producentem było Isuzu. Bazą tego samochodu było Isuzu Mu, występujący w Europie jako Opel Frontera Sport (krótki rozstaw osi). Prezentowany tu 8-stronicowy prospekt wydany został w 1994 roku










Również i w Stanach Zjednoczonych Honda była obecna ze "swoimi" SUVami. Oferowany była tam Honda Passport, również pochodząca z fabryki Isuzu. Tym razem wykorzystano model Rodeo, w Europie znany jako Opel Frontera (długi rozstaw osi). W kolekcji autoArchiwum są 4 prospekty tego samochodu, prezentując kolejno modele roku 1995, 1996, 1997 i 1998


Honda Passport 1995 (20 stron, wydanie 8/94, USA)











Honda Passport 1996 (20 stron, wydanie 12/95, USA)












Honda Passport 1997 (16 stron, wydanie 9/96, USA)










Honda Passport 1998 (22 strony, wydanie 9/97, USA)

















2 komentarze:

  1. oo stylowe modele, każdy z nich zachwycał

    OdpowiedzUsuń
  2. "Pride of Ownership" - też bym tak miał, jakbym posiadał Dyskotekę 1 lub 2 :-)

    OdpowiedzUsuń