19 czerwca 2025

ŻUK Z SILNIKIEM POLONEZA 1600

 

Końcem słusznie minionej epoki PRL lubelska FSC intensywnie pracowała nad modernizacją Żuka zdając sobie sprawę, że zabytkowy już wtedy silnik S-21 nadaje się raczej do muzeum, niż do samochodu. 


Pod uwagę brano 2 silniki: wysokoprężny oraz benzynowy (sprawniejszy od dotychczasowego S-21). Ten pierwszy produkcji Andorii trafił do seryjnej produkcji w 1988 roku. Drugi - pozostał na etapie prototypu - to znany z FSO Polonez gaźnikowy silnik CB o pojemności 1598 cm3 i mocy 87 KM (+/- 5% jak podaje instrukcja). Z jednej strony był mocniejszy od poprzednika, z drugiej wymagał droższej benzyny 94 oktan (żółta). Kolejną różnicą była mniejsza o 85 kg waga nowego zespołu napędowego (silnik+skrzynia), co przełożyło się o większą ładowność. Skrzynia - tak jak w Polonezie - mogła być także 5-biegowa!


Wersje Żuka z silnikiem Poloneza z dodatkowym oznaczeniem G (A11G, A07G itd). miały zostać wprowadzone do produkcji w III kwartale 1989 roku. Czy byłby na nie popyt obok wersji z dieslem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz