11 kwietnia 2015

NOWOŚCI W ARCHIWUM #33

Muszę Wam powiedzieć, że nasze hobby to wspaniała rzecz: jak długo by nie być kolekcjonerem, ile by już nie mieć prospektów w kolekcji, to nigdy nie będzie się miało wszystkiego i zawsze będzie jeszcze coś, co można zdobywać! Czyż nie jest to piękne? Są oczywiście kolekcjonerzy specjalizujący się w konkretnej marce czy typie pojazdów i z biegiem czasu jest coraz trudniej (bądź zwyczajnie drożej) zdobywać nowe pozycje do swej kolekcji. Ale to wciąż będzie temat otwarty! Nie dalej jak w czwartek pre3zentowałem Wam prospekty z kolekcji, jakie zostały przekazane do autoArchiwum. Dziś czas na resztę, jak w co drugą sobotę od ponad roku. Zapraszam!



Horizon (w domyśle Talbot). Duży jednokartkowy folder (format A3) z Finlandii



Łady prosto z Rosji - Kalina Sport i Granta w wersji hatchback oraz sedan



Skody: luksusowa Octavia Laurin & Klement (może lepiej nazwać luksusowo wyposażona) i najnowsza Fabia: dwa oficjalne prospekty w wersji standard oraz pół-standard (oba prospekty oryginalne)



Fiat.
Takie zgrabne pudełka otrzymuje każdy dealer. Wewnątrz instrukcja i przykłady wizerunku marki (jak umeblować i zorganizować salon, jak zaprojektować materiały reklamowe, a także zasady użycia logotypów marki)



Fiat 500L (na okładce pojawił się logotyp "500L") i Fiat Duna, czyli Uno sedan i kombi





W latach 90-tych Peugeot wydał bardzo ładną serię prospektów, których okładki były z papieru imitującego czerpany, wycięte okienko, a srebrny napis tytułowy był tłoczony. Szkoda, że dziś nie spotyka się już tak ładnych prospektów





Seria była wydawana przez 2 czy 3 lata jak się nie mylę i zdążyła objąć model 406 przed i po liftingu. Te specjalne okładki miały tylko prospekty główne. Foldery serii specjalnych, modeli dostawczych czy prospektów zbiorczych z gamą modelową były już zwyczajne, choć graficznie zachowano spójny layout z serią.



Prospekty modelu 405



Z lewej dwustronny niemiecki prospekt Peugeota 206. Z prawej polski modelu 106



Pozostańmy jeszcze na chwilę we Francji: Citroen C4 Picasso (prospekt prasowy, dla dziennikarzy) i Chatenet (folderek polskiego importera)




Szwecja: wojskowy BAE Hagglunds, Saab 900 i Volvo 440/460



Folder Saaba jest dość niecodzienny: uwaga czytelnika skupiana jest na zastosowanych technologiach i systemach bezpieczeństwa, a dopiero na ostatniej stronie zaprezentowano zdjęcia samochodu



Opel Kadett - prospekt fiński



Fordy: Cougar (folder rozkładany w plakat, wydanie międzynarodowe, język angielski) i Focus (prospekt z Finlandii)



Bardzo prawdopodobne, że dopiero teraz - zrobienia zdjęcia - pierwszy raz folder został rozłożony do formatu plakatu. Dlatego też, by nie dodać mini zgniotek, nie rozkładałem go na płasko. Niech pozostanie w takim stanie nienaruszonym



Audi: gama modelowa z 1993 roku i model 100, czyli popularne Cygaro




Ot taki zajączkowy prezent od jednego z Czytelników



Mercedesy Klasy C. W lewej niespotykany duży album C Coupe (także w skórze AMG), w którym możemy śledzić proces projektowania i rozwoju modelu, a także sam samochód. U góry: oryginalnie fiński prospekt C Klasy Farmari (czyli po naszemu kombi). Poniżej typowy prospekt C Klasy Sedan, popularny w wielu krajach





Mercedes O 303 - piękny, stylowy katalog trzymający klimat tamtych lat



Volkswagen. 
Wiecie jaka jest cecha wspólna tych 3 prospektów? Wszystkie 3 zostały wydane w październiku 1998 roku. Ach jaka szkoda, że Volkswagen nie zdecydował się na wydanie prospektu tego Golfa III już w nowej serii...



Golfy raz jeszcze, przy czym te z drugiego rzędu warte X razy więcej, niż te powyżej



Golf Country z chromowanymi akcesoriami. Wszelkie prospekty, foldery czy plakaty Golfa Country są z roku na rok coraz droższe



Mało spotykane Polo GTI i dość popularna Jetta Syncro



Eine Idee macht Geschichte to kolejny must have, poszukiwany przeze mnie od bardzo dawna. Jest to swoiste kalendarium historii Volkswagena wydane w sposób czytelny i estetyczny. nie mogło go zabraknąć w kolekcji autoArchiwum






Wielka Brytania. Tym razem tylko dwa prospekty: Land Rover Defender i Rover - gama modelowa



To były złote czasy brytyjskiej motoryzacji (no, może już ich schyłek, ale jednak): gamy modelowe Forda i Rovera to były grube katalogi na kilkadziesiąt (a czasem nawet i ponad 100) stron. Wewnątrz zdjęcie niemal każdej wersji każdego modelu, obszerne opisy i tabele z wyposażeniem oraz danymi technicznymi








Niemieckie prospekty Seata



Trochę relaksu: niemieckie campery Wilk (na bazie fiata Ducato) i fińskie luksusowe vany Baron Cruiser (na bazie GMC)




Plymouth Gran Fury (prospekt w stanie idealnym, jakby wczoraj dopiero wzięty z salonu) i Ford F-Series




Cadillac (4-stronicowy prospekt wydany przez Cadillac Europe), Chevrolet Beretta (też europejski) i Jeep Grand Cherokee (ten już jest prawdziwie amerykański)




Mitsubishi Lancer Evolution IX (oryginalny prospekt) i Evolution IX GSR (jednokartkowy folder wydany lokalnie w Polsce)



Tłoczone "chromowane" litery...



Honda



Nissan. Prospekt modelu Primera prezentuje wersje limitowane



Mazda. Model MPV nie znalazł jakoś uznania na Starym Kontynencie (pojawił się zbyt wcześnie?). Nazwa 626 Finom nie przeszkadzała nigdy. 323 też było w użyciu...



...ale raczej niechętnie, stąd na parę lat 323 została zastąpiona bardziej chwytliwymi Neo, Forte i Familia (w zależności od wersji)



Toyota





Podobnie jak u Mercedesa, tak i u Toyoty czasem na uwagę zasługują cenniki. Chodzi oczywiście o te wersji limitowanych (cenniki Priusów pojawiły się chyba przypadkiem)



Drobne uzupełnienie kolekcji o ostatnie serie prospektów Subaru. Takie strzały bardzo lubię!





Na koniec dwa hinduskie prospekty Tata: z lewej dla klienta, z prawej dla dziennikarza



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz