Niedawno świat obiegła informacja, że końcem 2013 roku brazylijska fabryka Volkswagena zakończyła produkcję kultowego Volkswagena T2 (w Brazylii występującego pod nazwą Kombi T2). Powodem zaprzestania produkcji są wprowadzane w Brazylii coraz ostrzejsze standardy dotyczące bezpieczeństwa: od 1 stycznia 2014 roku obowiązkowym wyposażeniem samochodu w Brazylii są ABS oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Zakład w brazylijskim Sao Bernardo do Campo jest ostatnim zakładem Volkswagena produkującym ten model od 56 lat – model którego historia sięga aż roku 1950.
Jednak mało kto wspomina o współczesnym choć bardzo krótkim europejskim epizodzie tego samochodu. W roku 2011 holenderskie przedstawicielstwo Volkswagena – Volkswagen Campercentrum Nederland – postanowiło wskrzesić w Europie legendę i zaoferowało campery zbudowane na bazie brazylijskiego VW Kombi T2. Występowały one w 2 wersjach: Classic i Beach, a także jako klasyczny „dostawczak” Kombi (wersja towarowa, 5-osobowa i 8-osobowa). Wszystkie wspomniane wersje występowały z jednym silnikiem benzynowym Flexifuel o pojemności 1,4 litra i mocy 80 koni mechanicznych. Najtańsza wersja – dostawczy Kombi – wyceniona była na niespełna 34 tysiące euro, najdroższa – camper T2 o wyposażeniu Highline – prawie 56 tysięcy euro. Cóż, nie wiadomo czy względy słabego silnika, wysokiej ceny czy może i jednego i drugiego spowodowały wycofanie samochodu z oferty po 2 miesiącach i sprzedaży do klienta finalnego na poziomie – 0 szt (jedyne sztuki jakie pojawiły się w Europie były zamówione na potrzeby demo car przedstawiciela).
Jednak przez te 2 miesiące były „w obiegu” oficjalne prospekty przedstawiające campery T2. Prospekt wydany w serii typowej dla volkswagena składał się z 6 stron + 2 specyfikacji. Niedostępny nigdzie po wycofaniu samochodu z oferty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz