Geo to jedna z tych amerykańskich marek, która miała odnieść sukces, a tak na prawdę nie przetrwała dekady. Połowa lat 80-tych to czas, kiedy amerykanie coraz chętniej spoglądali w stronę samochodów ekonomicznych i kompaktowych. Amerykańskie fabryki wtedy jeszcze nie do końca mogły sprostać tym oczekiwaniom, więc próbowano ratować się modelami japońskimi. W koncernie GM w tym celu stworzono markę Geo, w ofercie której znalazły się zarówno samochody "made in Japan" (modele spectrum i Storm produkowane przez Isuzu, czy Metro Convertible produkowane przez Suzuki) jak i zamerykanizowane, choć też projektu japońskiego produkowane przez spółki joint-venture (model Prizm produkowany w kooperacji z Toyotą w Kaliforni oraz miejski Metro i terenowy Tracker produkowane w Ontario w kooperacji z Suzuki). Pojazdy z emblematem Geo oferowano przez 8 lat (1989-1997), po czym zlikwidowano markę, a pojedyncze modele oferowano jeszcze do początku XXI wieku z emblematem Chevrolet.
Prezentację zacznijmy od prospektów przedstawiających gamę modelową Geo:
1991
Prawdopodobnie w roku 1991, bądź 1992 podjęto próbę importu tych samochodów także i do naszego kraju, czego dowodem może być wydany wówczas folder reklamowy (niestety do dziś zachował się jedynie skan, jeśli ktoś z Was ma taki - chętnie przyjmę do kolekcji!)
1992
1993
W kolekcji autoArchiwum obok prospektów prezentujących gamę modelową swoje miejsce znalazły także prospekty Geo Trackera, i to z 2 ostatnich lat istnienia marki Geo! Prospekty charakteryzuje typowo amerykański styl: piękne zdjęcia samochodu otoczonego dziewiczą wręcz naturą (lasy, góry, amerykańskie bezdroża), bądź urokliwe zakątki miast. Do pełni "amerykańskiego" szczęścia brakuje już tylko zdjęć na plaży przy zachodzie słońca.
Geo Tracker - rocznik 1996
Geo Tracker - ostatni rocznik, zanim na dobre stał się Chevroletem - 1997
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz