29 września 2014

TOYOTA TERCEL, CORSA I COROLLA II - ZESTAW Z 1994 ROKU

Dziś jest poniedziałek, a to oznacza, że czas na kolejną porcję Azji. Tym razem wybór padł na mało znany u nas model Terce, który plasuje się w gamie Toyoty między Starletem, a Corollą. Linia modelu zaczęła się w 1978 roku pierwszym przednionapędowym modelem Toyoty. Do 1999 roku powstało 5 generacji Toyoty Tercel sprzedawanej głównie w Japonii i Ameryce Północnej, choć szczątkowo oferowano je również w Europie (np. Toyota Corolla Tercel 4x4). Tercel po łacinie oznacza jedną trzecią, podobnie jak tiercel to samiec sokoła, który jest jedną trzecią mniejszy od samicy tego gatunku. W istocie model Tercel był o około jedną trzecią mniejszy od Corolli, co również przekładało się też na cenę samochodu. W dzisiejszym wpisie zaprezentuję Wam prospekty 5-tej, ostatniej, generacji linii Tercel z 3 różnych kanałów japońskiej dystrybucji Toyoty.


Tercel piątej generacji produkowany był przez 5 lat: 1994-1999 roku. Wyposażano go w silniki benzynowe o pojemności 1,3 i 1,5 litra, bądź turbodiesel o pojemności 1,5 litra. W zależności od woli klienta i zasobności jego portfela auto mogło być napędzane tylko na przód, albo na obie osie. Jak to zwykle bywa, samochód na rynku japońskim dostępny był pod 3 nazwami, w zależności o tego, w jakiej sieci dealerskiej był oferowany. I tak: Tercel dostępny był w Toyota Vista, Corsa w Toyopet Store, a Corolla II w Toyota Corolla Store, przy czym ten ostatni tylko w wersji 3-drzwiowej (Tercel i Corsa były też w wersji 4-drzwiowej sedan).

W kolekcji autoArchiwum jest ciekawy zestaw literatury na temat tego samochodu: informacja prasowa i po jednym prospekcie reklamowym z każdego modelu. Wszystko z roku premiery 5-generacji - 1994.

Informacja prasowa - w formie czarno-białej broszury prezentuje linię Tercel wraz z bliźniaczymi Corsą i Corollą II w bardzo szczegółowy sposób. Między zdjęciami raz po raz przewijają się rysunki projektowe co wzbogaca wiedzę na temat auta. W 1994 roku była to nowość, stąd producent zdecydował się również na przedstawienie różnic pomiędzy bliźniaczymi autami


















Okładka prospektu reklamowy Toyoty Tercel pokryta jest lakierem "metalizowanym". Niestety aparat jaki mam nie uchwycił tego efektu, ale wierzcie mi - mimo swej prostoty okładka wygląda imponująco. Wewnątrz, praktycznie do bólu. Ostre zdjęcia, szczegółowe opisy i porównanie dostępnych wersji. A to wszystko na 34 stronach


















Równie poprawny jest prospekt Toyoty Corsa. Auto właściwie identyczne jak Tercel, różnica jedynie w nazwach poszczególnych wersji wyposażeniowych. Nawet objętość prospektu jest taka sama - 34 strony


















Corolla II to kolejne wcielenie Toyoty Tercel, choć występuje tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Prospekt - dziś powiedzielibyśmy - jest designerski. Ozdobna grafika i artystyczne zdjęcia "grają" w prospekcie główną rolę, co pozytywnie może wpłynąć na wizerunek samochodu. Jako, że Corolla II to tylko hatchback, tak i prospekt jest cieńszy niż poprzednie - zawiera 26 stron









Niestety poprzedni właściciel miał fantazję wyciąć jedno zdjęcie ze środka strony









1 komentarz:

  1. Kiedyś w prospektach to chociaż były ładne dziewczyny. Teraz chyba żeby ktoś nie uznał, że to seksistowskie to tego raczej nie ma - co za bzdura.

    OdpowiedzUsuń