18 sierpnia 2014

HONDA ACCORD I ASCOT - MIX PROSPEKTÓW Z LAT 1982-1997

Honda Accord jest drugim po modelu Civic filarem Hondy na światowych rynkach. Model ten był pierwszą montowaną (potem produkowaną) Hondą w USA, przez wiele lat będąc jednocześnie najlepiej sprzedającym się samochodem japońskim na tamtym rynku. Model ten na rynku japońskim występował pod 2 postaciami, a każda z nich pod 2 nazwami. W czerwcu przedstawiałem luksusową odmianę Accorda w artykule pt. HONDA VIGOR I INSPIRE, CZYLI ACCORD DLA BOGATYCH. Dziś zaprezentuję Wam prospekty wersji "podstawowej", która w Japonii sprzedawana była pod nazwą Accord (sieć Honda Clio) oraz Ascot (sieć Honda Primo).


Historia podwójnego nazewnictwa wiąże się z japońskimi sieciami dealerskimi. Hondę reprezentowały trzy takie sieci: Honda Verno, Honda Primo i Honda Clio. Model Accord został skierowany do 2 z nich: Primo i Clio. Pierwsza z nich specjalizowała się w sprzedaży tzw. kei car`ów oraz modelu Civic. By przyciągnąć klienta z grubszym portfelem, Honda Primo postanowiła sprzedawać model Accord w wersji luksusowej, jednocześnie zmieniając mu nazwę na Ascot. Auto technicznie i wewnątrz nie różniło się od bazy czyli modelu Accord. Nadwozie jednak otrzymało elementy, dzięki którym auto wyglądało bardziej luksusowo od bazowego Accorda (np. przednie reflektory pochodziły z Hondy Inspire). Druga z sieci - Honda Clio - miała już w swojej ofercie modele luksusowe: Inspire (podrasowany Accord) oraz najwyższą półkę czyli Hondę Legend. Uzupełnieniem oferty stał najtańszy model z gamy sedanów - bazowa Honda Accord.  

Prezentację zacznę od 8-stronicowego prospektu Hondy Accord II z 1982 roku. Jest to wydanie międzynarodowe w języku angielskim drukowane w Japonii








Czwartą generację modelu Accord (oznaczenie CB) zaprezentowano w 1989 roku. W kolekcji autoArchiwum jest pierwsze wydanie prospektu tego modelu: 34-stronicowy prospekt wydany w 1989 roku w Japonii dla Honda Clio
























W konkurencyjnej sieci - Honda Primo - w sprzedaży dostępna była Honda Ascot. Pierwsza generacja Hondy Ascot (CB) była bliźniacza z modelem Accord IV generacji i zadebiutowała w tym samym roku: 1989. W kolekcji autoArchiwum jest pierwsze wydanie prospektu również i tego modelu. Prospekt liczy 26 stron bez rozkładówek. Z łatwością możemy teraz porównać obie wersje: Accord i Ascot (luksusową ewolucją tego samochodu były modele Inspire i Vigor opisane szerzej -> TUTAJ)

























Honda Accord V generacji technicznie oparta była na poprzedniej generacji modelu, jednak otrzymała całkowicie nowe nadwozie opracowane wspólnie z brytyjskim Roverem, u którego auto nosiło nazwę Rover serii 600. W Japonii wciąż samochód ten sprzedawano pod 2 nazwami w dwóch sieciach dealerskich. Jako pierwsza zadebiutowała w 1992 roku Honda Ascot Innova w Honda Primo. Na rodzimym rynku była konkurencją dla m.in. Toyoty Carina ED/Corona EXiV oraz Nissana Bluebird ARX. Na prezentację dla dziennikarzy wydano 20-stronicową informację prasową w formie prospektu, opisując bardzo szczegółowo nowy model











W tym samym roku (1992) w salonach Honda Primo ukazał się również prospekt Hondy Ascot Innova dla klienta finalnego. Był to ładny 26-stronicowy katalog wydany w formacie typowym dla prospektów japońskich (większy od A4). Inną bardzo typową rzeczą praktycznie u wszystkich producentów japońskich jest zaprezentowanie na końcu prospektu po kolei wszystkich dostępnych wersji jako podsumowania. Bardzo cenię ten element, ponieważ nie ma konieczności wertowania całego prospektu, by znaleźć różnicę pomiędzy poszczególnymi wersjami




















Sieć Honda Clio musiała poczekać rok na nowy model. W 1993 pojawiła się nowa Honda Accord, nieco zmieniona w stosunku do Ascot Innova. Co ciekawe japoński Accord był taki sam jak wersja amerykańska, a europejski Accord był identyczny jak japoński Ascot Innova... Poplątanie z pomieszaniem. Co ciekawe 22-stronicowy prospekt nowej Accord wydany w 1994 roku wyprzedzał swoją epokę o kilkanaście lat, a to za sprawą kodów kreskowych. Na każdej stronie są kody kreskowe, które prawdopodobnie służyły do tego samego co dzisiejsze QR Code. Ciekawe tylko co można było za ich pomocą odczytać...















Europejska wersja Accorda V generacji  w 1996 roku przeszła facelifting, dzięki któremu jeszcze przez parę lat wyglądała świeżo. Na koniec przedstawiam Wam czeski prospekt wydany w Czechach w 1997 roku. Zawiera on 4-drzwiową wersję Accord, 2-drzwiową Accord Coupe i kombi Accord Aerodeck























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz