23 czerwca 2014

HONDA VIGOR I INSPIRE, CZYLI ACCORD DLA BOGATYCH

Zanim w 1985 roku Honda zaprezentowała światu limuzynę Legend, segment samochodów premium próbowała podbić modelem Vigor. Była to luksusowa wersja dobrze znanego i sprawdzonego już modelu Accord sprzedawana w japońskiej sieci dealerskiej Honda Verno. Był to tak udany samochód, że wprowadzenie na rynek wspomnianej Hondy Legend nie miało wpływu na jego sprzedaż. Co więcej, w 1989 roku druga z sieci dealerskich - Honda Clio - wprowadziła do sprzedaży bliźniaczy model Inspire. Oba samochody różniły się jedynie detalami stylistycznymi, jednak podstawowe założenia oraz zastosowana technika pozostały bez zmian. Zapraszam do galerii gdzie zaprezentowane są prospekty obu modeli z lat 1989-1993.


Mimo, że prospekty przedstawiają wydawałoby się 2 modele konkurencyjnych sieci dealerskich wydane są w tym samym formacie.

Honda Vigor
Prezentowane dziś prospekty przedstawiają trzecią generację i zarazem ostatnią tego modelu produkowaną w latach 1989-1995 (następna generacja modelu sprzedawana była pod nazwą Saber). Model sprzedawany był na rynku japońskim w sieci Honda Verno będąc mocnym konkurentem dla Toyoty Chaser i Nissana Laurela. Można go było nabyć również za oceanem, gdzie sprzedawany był w latach 1992-1994 pod marką Acura Vigor.

Prospekt z 1990 roku składa się z 32 stron oraz 2 pergaminowych kartek. Przedstawia Hondę Vigor w 4 wersjach wyposażeniowych (Type N, Type E, Type W i Type X) oraz jednej silnikowej (silnik o pojemności 2 litrów i mocy 160 koni mechanicznych)





















W 1992 roku wydano 32-stronicowy prospekt, który przedstawiał już nieco zmienioną gamę wersji. Były to Type W, 20G, 25W, 25S, 25X i 25XS. Dwie pierwsze wyposażone były w 2-litrowy silnik o mocy 160 KM (Type W) lub 165 KM (20G). Pozostałe zaś pod maską miały silnik 2,5-litrowy o mocy 190 KM. 




















Honda Inspire
Bliźniak modelu Vigor został wprowadzony do sprzedaży w 1989 roku na wyłączność dla sieci dealerskiej Honda Clio i dostępny był tylko i wyłącznie na rynku japońskim. Napędzał go ten sam silnik co Hondę Vigor, lecz stylistycznie nieco się od niego odróżniał (szerszy grill z przodu, inaczej wyprofilowana maska, zderzaki, a z tyłu tablica rejestracyjna przeniesiona została między lampy - w modelu Vigor była w zderzaku). Prezentowane prospekty przedstawiają pierwsza generację tego modelu produkowaną do 1995 roku.

Prospekt z 1989 roku na 38 stronach przedstawia Hondę Accord Inspire w 3 wersjach wyposażeniowych (AZ-i, AG-i AX-i) oraz jednej silnikowej (silnik o pojemności 2 litrów i mocy 160 KM). Niestety prezentowany egzemplarz posiada braki, więc na zdjęciach prezentuję tylko strony kompletne, bądź z nieznacznymi brakami. Podobnie jak pierwszy prospekt Hondy Vigor, tak i tu litery na okładce są "pozłacane"





















W prospekcie z 1992 roku samochód występuje już pod skrócona nazwą Inspire, zostawiając tym samym nazwę Accord modelom klasy średniej. Na 30 stronach zaprezentowane są 4 wersje wyposażeniowe (20Gi, 25Gi/25Gi Super Sound, 25Xi, 25 Exclusive) dla których przewidziano 2 rodzaje silników: 2-litrowy o mocy 165 KM (tylko wersja 20Gi) oraz 2,5-litrowy o mocy 190 KM





























2 komentarze:

  1. bardzo ładna stylowa limuzyna, ma dużo klasy :) nawet teraz by się świetnie prezentowała

    OdpowiedzUsuń
  2. Hi, I thjnk your website might be having brkwser
    compatibility issues. When I look at your blog site in Firefox,
    it looks fine but when opening in Internet Explorer, itt has somme overlapping.
    I just wanted to gve you a quick heads up!
    Other then that, very good blog!

    OdpowiedzUsuń