28 kwietnia 2014

HONDA CITY TURBO II - JAPOŃSKI HOT HATCH

W Europie z nazwą hot hatch kojarzą nam się samochody takie jak Volkswagen Golf GTi czy Renault 5 Turbo. Tymczasem w Japonii w 1982 roku zaprezentowano samochód, który z racji swoich wymiarów mógłby się nazywać mikro hot hatchem: Hondę City Turbo. Pomysł takiego auta narodził się w głowie syna założyciela Hondy - Hirotoshi Honda - i polegał na włożeniu do miejskiej Hondy City AA silnika turbodoładowanego o mocy niemal 100 koni mechanicznych. Oprócz tego dostosowano zawieszenie samochodu, a nadwozie zyskało nieco inną stylistykę poprzez dodanie spoilerów i sportowych dodatków. Rok później (1983) dołożono Intercooler, dzięki czemu moc silnika wzrosła do 110KM, a nowa nazwa modelu to Honda City Turbo II Intercooler. Produkcja auta zakończyła się wraz z ogólnym zakończeniem produkcji modelu City. Tymczasem popatrzmy na japoński prospekt najmocniejszej Hondy City Turbo II Intercooler.


Prospekt jest w typowym "japońskim" formacie większym od A4. Na 15 stronach przedstawiony jest prezentowany model, a na ostatniej - 16tej - cała gama Hondy City.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz